کدخبر : 5899
چهارشنبه 14 ژوئن 2017 - 11:39
فاقددیدگاه

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ایلام؛ احیاء سنتی نیکو در کمک به هم‌نوعان

با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت شعبه غدیر شهر ایلام با هدف ترویج سنت قرض الحسنه با رویکرد جلب و جذب مشارکت های مردمی و سپرده های خیرین به منظور پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت امداد و سایر نیازمندان در آبان 1395 افتتاح شد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) از بدو تأسیس تا کنون نسبت به احیاء و ترویج سنت قرض‌الحسنه تلاش و اهتمام جدی داشته و در این زمینه خدمات برجسته وشایانی به جمعیت مورد حمایت خود ارائه نموده است لذا در راستای تحقق کامل وظایف محوله در اساسنامه ، سندچشم انداز و سیاست های کلی برنامه های پنج ساله این نهاد مقدس و بمنظور تجهیز و مدیریت بهینه بر منابع وام های در اختیار و با بهره گیری از ظرفیت های مردمی،اقدام به تأسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در جهت توانمند سازی و رفع مشکلات مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند نموده است .

با عنایت به مجوز شماره ۲۴۸۵۰۰تاریخ ۸/۸/۱۳۹۵ از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت شعبه غدیر شهر ایلام با هدف ترویج سنت قرض الحسنه و کمک به هم نوعان و تقویت روحیه ی انسان دوستی با رویکرد جلب و جذب مشارکت های مردمی و سپرده های خیرین به منظور پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت امداد و سایر نیازمندان در تاریخ۱۶/۸/۱۳۹۵ با حضور مسؤلین ارشد استانی(نماینده معزز ولی فقیه ومدیران کل دستگاههای اجرایی استان افتتاح شد.

مردم شریف و ولایت مدار استان ایلام، خیرین و نیکوکاران عزیز و گرامی می توانند با افتتاح حساب و سپرده گذاری در این صندوق در امر خیر و خداپسندانه قرض الحسنه مشارکت نمایند و از اجر معنوی و اخروی آن بهره مند شوند .

اینک فرصتی نوین و جدید برای خدمت و کمک به نیازمندان فراهم شده است خیرین و نیکوکاران محترم در دورترین مناطق استان می توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و در شهر ایلام به صندوق قرض الحسنه امداد ولایت شعبه غدیر ایلام و واریز وجه سپرده در این امر خیر مشارکت و همراهی نمایند

امکانات صندوق :

  1. اتصال به شبکه بانکی کشور شتاب
  2. خدمات الکترونیکی اینترنت بانک
  3. پرداخت وام به نیازمندان وافراد تحت حمایت امداد بدون سود وسپرده
  4. افتتاح حساب پس انداز قرض الحسنه

انواع حساب های قرض الحسنه صندوق امداد ولایت :

۱٫حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز: حسابی که صاحب آن به قصد تعاون عمومی و برخورداری از اجر معنوی وجوه خود را بعنوان قرض الحسنه به صندوق می سپارد، سپرده قرض الحسنه پس انداز این عزیزان جزء منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت محسوب می گردد .

هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بنام خود و یا اشخاص دیگر مبادرت به افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه نماید،حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب یکصد هزار ریال می باشد،ضمناً به حساب سپرده قرض الحسنه قرض الحسنه پس انداز سود تعلق نخواهد گرفت .

  1. حساب سپرده قرض الحسنه ویژه :حسابی که صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تحت این عنوان برای اشخاص حقیقی و حقوقی افتتاح می نماید تا پس از سپرده گذاری به تشخیص شخص بازکننده حساب ، به نیازمندان           معرفی شده از سوی وی، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می گردد و نقش صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بعنوان کارگزار می باشد،حداقل مبلغ سپرده گذاری برای این حساب ده میلیون ریال می باشد .

عملکرد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان ایلام

پرداخت وام قرض الحسنه جهت توانمند سازی ورفع مشکلات مددجویان ونیازمندان مبلغ ۱۵۴،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال به تعداد ۴۶۲۹فقره در سال ۱۳۹۵

پرداخت وام قرض الحسنه جهت توانمند سازی ورفع مشکلات مددجویان ونیازمندان در سال ۱۳۹۶مبلغ ۲۶،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال به تعداد ۹۱۷فقره

پیش بینی می گردد از محل تسهیلات قرض الحسنه صندوق تا پایان سال جای مبلغ ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال وام به مددجویان واقشار نیازمند استان ایلام جهت توانمند سازی ورفع مشکلات .بدهی.درمان.ازدواج ….پرداخت شود.

فرآیند ونحوه ی تشکیل پرونده وام وپرداخت به متقاضیان در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت :

  1. کلیه مراحل تشکیل پرونده وام در کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان های تابعه استان صورت می پذیرد و نیازی به حضور وام گیرنده در محل شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت نمی باشد و پس از تکمیل و تشکیل پرونده در محل سکونت متقاضی،سایر مراحل پرداخت وام از طریق سامانه ی متمرکز کوثربه حساب وام گیرنده واریز می گردد .
  2. به وام های پرداختی از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت سود و بهره تعلق نمی گیرد و صرفاً ۳%کارمزد از مبلغ وام پرداختی از وام گیرندگان اخذ می شود .
  3. نحوه پرداخت اقساط وام: بصورت مکانیزه و از طریق دستگاههای خود پرداز و دستگاه های pos امکان پذیر می باشد

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.