کدخبر : 5886
سه‌شنبه 13 ژوئن 2017 - 9:55
فاقددیدگاه

برخورد جدی با عرضه غیر بهداشتی گوشت و کباب در ایلام

رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: قصابی ها و کشتارگاه های غیرمجاز در منطقه مهدی آباد، شباب و هفت چشمه برابر قانون و در پی ابلاغ اخطار باید از کشتار و ذبح دام خارج از کشتارگاه های مجاز خودداری کنند.

سعید صیدیوسفی اعلام کرد: ۴۲ فقره اخطاریه به قصابی و کشتارگاه های غیرمجاز این مناطق بویژه مهدی آباد ابلاغ شده که طبق این اخطاریه این واحدها باید در مدت چهار روز با تمکین به این قانون کشتار دام را در کشتارگاه های مجاز دامپزشکی انجام بدهند.
وی افزود: این واحدها از زمان ابلاغ اخطاریه برابر با ضوابط حق ذبح دام در خارج از کشتارگاه های مجاز را ندارند و قصابی های این مناطق نیز باید گوشت دارای مهر و برچسب دامپزشکی را به مشتریان خود عرضه کنند.
صیدیوسفی گفت: همچنین کبابی های شاغل در این مناطق نیز باید از عرضه گوشت فاقد برچسب و مهر دامپزشکی به مصرف کنندگان خود اجتناب کنند و گوشت مورد نیاز خود را از قصابی ها و کشتارگاه های دارای مجوز فعالیت و تایید دامپزشکی تهیه کنند.
وی یادآور شد: ماموران نیروی انتظامی و کارشناسان دامپزشکی به طور مداوم برای جلوگیری از هر گونه تخلف بر قصابی و کبابی های مهدی آباد، هفت چشمه و شباب نظارت دارند تا این واحدها گوشت مورد تایید دامپزشکی را به مردم عرضه کنند.
وی تاکید کرد: این اخطاریه های صادر شده با همکاری دادگستری، نیروی انتظامی و دامپزشکی استان ایلام تهیه و دیروز به همه قصابی و کبابی های این مناطق ابلاغ شده و همه این واحدها ملزم به رعایت مقررات آن هستند.
رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف برای واحد متخلف پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.
فرمانده انتظامی شهرستان ایلام نیز در این خصوص گفت: در اجرای قوانین ممنوعیت فعالیت واحدهای قصابی غیرمجاز واعلام شکایت مرکز بهداشت ایلام، از فعالیت این واحدها جلوگیری بعمل می آید.
سرهنگ حمید فتاحی افزود: پلیس با همکاری مرکز بهداشت ایلام از فعالیت واحدهای قصابی غیر مجاز خروجی شهر ایلام در روستای مهدی آباد جلوگیری بعمل آورد.
وی اضافه کرد: از ابتدای روز جاری نیروهای پلیس و مرکز بهداشت ایلام در محل مورد نظر (مهدی آباد) حضور یافته و از فعالیت قصابان غیرمجاز ممانعت کردند.
این مقام مسئول انتظامی اظهار کرد: در این ماموریت بیش از ۲۰ واحد غیرمجاز قصابی و کبابی که در مسیر جاده ایلام – مهران استقرار داشتند، تعطیل شدند.
وی با تشکر از اعتماد مردم به پلیس گفت: فعالیت این گونه واحدهای غیرمجاز ضمن ایجاد اختلال در بازار و کسب و کار اصناف، به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می شود لذا پلیس در اجرای قانون و اعلام شکایت صورت گرفته از فعالیت واحدهای صنفی غیر مجاز بشدت جلوگیری خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، با توجه به وجود ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام خرید و مصرف گوشت از قصابی های غیر مجاز خودداری کنند چرا که هیچ گونه نظارتی از سوی دامپزشکی بر این واحدها نمی شود و سلامت گوشت آنها مورد تایید کارشناسان دامپزشکی نیست.

منبع : ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.