کدخبر : 5866
چهارشنبه 7 ژوئن 2017 - 8:32
فاقددیدگاه

نمره مردودی برای برخی متصدیان بانک های استان

پایگاه خبری جامک؛ مهدی کاکاخانی/ اخلاق حرفه‌اي يكي از مسائل اساسي همة جوامع بشري است. مقصود از اخلاق حرفه‌اي مجموعه قواعدي است كه بايد افراد داوطلبانه و براساس نداي وجدان و فطرت خويش در انجام كار حرفه‌اي رعايت كنند که شوربختانه در برخی سازمان های دولتی و خصوصی ما كمتر به "اخلاق حرفه‌اي" توجه مي‌شود.

مدتی است شاهد وقوع حاشیه ها و رویدادهای نگران کننده از قبیل اعتراضات خیابانی، تحصن در مقابل مراکز تصمیم ساز کشور پیرامون موسسات اعتباری هستیم. فارغ از درست و یا نادرست بودن این اخبار، نکته ای که بایستی بدان توجه شود، عدم پایبندی برخی مسوولان و کارکنان بانک ها به مقوله “اخلاق حرفه ای” بوده که باعث تاسف و نگرانی است.

در طی هفته اخیر خبرهای پیرامون “موسسه اعتباری نور”  موجب نگرانی سپرده گذران شد و با توجه به وضعیت موسسه آرمان و تجربه تلخ مردم از وقایع پیش آمده برای آن بنگاه مالی، دارندگان حساب در موسسه اعتباری نور نیز با مراجعه و تجمع در تنها شعبه آن، برای دریافت پول های خود به صف شدند.

نکته اصلی و هدف این یاداشت، پرداختن به برخی رفتارهای جالب توجه تعدادی از کارکنان سایر بانک ها در بین تجمع کنندگان بود که به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد.

برای نمونه؛ تشویق و ترغیب دارندگان حساب های موسسه نور برای خالی کردن حساب خود و انتقال منابع به بانک مورد نظر آنها، تهیه عکس و فیلم از تجمعات و انتشار سریع در شبکه های مجازی، دامن زدن به شایعه و ایجاد ناامیدی در سپرده گذاران و….، تنها برخی از اقدامات این افراد بود.

حال سوال اینجاست؛ به راستی این گونه رفتارها برای دریافت چه میزان پاداش و مزایایی بود که اینچنین پا بر روی وجدان خویش می گذاشتند؟! تلاش در این جهت چقدر در افزایش میزان حقوق و مزایای آنان تاثیر می گذاشت؟! یا این که بالا بردن سطح ناامیدی در سپرده گذاران و تلاش برای صید آنها به نفع بانک خویش و همچنین ضربه زدن به رقیب صنفی خود،  چقدر باعث ارتقاء سطح مدیریتی و جایگاه اداری آنان خواهد شد؟!

نیک می دانیم حذف رقیب با استفاده از شیوه های نامتعارف، مورد رضایت شرع و دین ما نمی باشد. در هیچ کجای احکام دین ما توصیه نشده است که برای کسب موفقیت و ارتقاء خویش می توان دیگران را نابود کرد.

بدون شک در جریان مشکل ایجاد شده برای موسسه اعتباری نور، برخی از کارکنان بانک های استان بازی جوانمردانه را باختند و نمره مردودی کسب کردند.

بهتر است این بانک ها برای جذب سپرده های مردم و همچنین توانمند سازی خود،  شیوه های دیگری به پیش گیرند. مهمترین شیوه مورد نظر همانا تلاش برای جلب رضایت ارباب رجوع، متنوع نمودن خدمات به مشتریان، کاهش فرایند پرداخت تسهیلات، کمک به حل مشکل اشتغال و ازدواج جوانان و….، می باشد.

یادمان باشد ممکن است فردا روز همین شرایط برای مجموعه بانک شما هم اتفاق بیافتد؛ آنوقت شما نیز چه انتظاری از رقبا و هم صنفی های خود دارید؟! به راستی چقدر نیکوست قبل از هر تصمیمی، به سرانجامش نیز فکر کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.