کدخبر : 5803
یکشنبه 14 می 2017 - 14:18
فاقددیدگاه

درهم ریختگی فضای بصری شهرها توسط کاندیداهای شورا پذیرفتنی نیست

پایگاه خبری جامک: انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها وارد مرحله پایانی شده است و در این روزها که تبلیغات کاندیداها در جریان است، برخی از این نامزدها با وجود ظرفیت های جدید در حوزه اطلاع رسانی و شرایط بهره گیری از امکانات مناسب در جهت برقراری ارتباط موثر با مخاطبین، همچنان شیوه های قدیمی نصب پوستر بر دیوار منازل را انتخاب نموده اند.

این که نامزدهای شورای اسلامی شهرها بدون احساس مسوولیت در مقابل حقوق شهروندان و بدون توجه به رعایت قوانین مربوطه، تنها با نیت دیده شدن و خودنمایی،  فضای محیط شهرها را با پوستر و تصاویر خود بپوشانند و به تابلوهای اطلاع رسانی، امکانات و جایگاههای عمومی، نمای ساختمان های مردم و …، رحم نکند، اگر این افراد فردا روز موفق به کسب آرای اکثریت برای ورود به شورای شهر شدند، بدون تردید به ضرورت رعایت سایر معیارها و شاخص های یک نماینده مفید و موثر برای مردم، بی توجه خواهند بود.

این کاندیداها که در آغاز راه باعث ایجاد اغتشاشات بصری در سیمای شهر شده اند در ادامه نیز نخواهند توانست به شعارها و وعدهای خود برای داشتن شهری زیبا و با نشاط جامه عمل بپوشانند.

خوشبختانه امروزه فضای جامعه چنان مترقی شده است که افراد رای دهنده به تمام معیارهای نامزد مورد نظر خود توجه جدی دارند. کاندیداها باید بدانند که هیچ خطا و اشتباه آنها از دید مردم مخفی نخواهد ماند و بهتر از هر کس دیگری بدانند که  دوران مخفی کاری و رفتارهای ریاکارانه به سر رسیده است.

در شرایط امروزی آرامش بصری از پارامترهای اساسی محیط‌های انسان ساخت مخصوصا در فضاهای شهری به شمار می‌رود. همچنان که محیط خانه بایستی از زیبایی برخوردار باشد محیط بیرونی که همان شهر است  نیز باید زیبا و دارای کیفیت بصری مناسب باشد.

شهرداری‌ها به عنوان مجری و شوراها به عنوان سیاستگذار و ناظر بر اجرای برنامه های حوزه مدیریت شهری، بایستی برای رفع اغتشاشات بصری و درهم ریختگی فضاهای شهری، برنامه محور باشند و تدابیر لازم نیز اتخاذ نمایند ولی با وجود چنین افرادی و با این نگرش ها ممکن نخواهد بود.

بنابراین بهتر است مردم در همین ابتدا تکلیف آنها را با گفتن “نه” بزرگ روشن کنند و موقعیت  هرگونه آسیب رسانی بیشتر آنان در فرداهای پیش روی را سلب نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.