کدخبر : 5798
جمعه 12 می 2017 - 11:59
فاقددیدگاه

مگه میشه ؟! مگه داریم ؟!

پایگاه خبری جامک/شمس الدین رستمی: در بحث علت شناسی سوانح رانندگی باید متذكر شد به طور كلی عوامل اصلی آن را می توان به 4 دسته طبقه بندی نمود: عوامل انسانی (رفتاری)، عوامل فنی (راه و وسیله نقلیه)، عوامل محیطی و عوامل سازمانی كه هریك به نسبت قابل توجهی در بروز تصادفات نقش دارند .

بنا به نظر متولیان تدوین قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، قصور سازمانها هنگام انجام عملیات اجرایی یا کوتاهی در انجام وظیفه و مسئولیت های خود همچون عدم نصب علائم استاندارد و عدم رفع نقص و بی توجهی به ضوابط ایمن سازی منجر به وقوع تصادفات مرگباری می گردد و صدمات و هزینه های جبران ناپذیری بر شهروندان و دولت تحمیل می نماید. برای پیشگیری از این نقیصه مهم، قانونگذار تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را پیشنهاد نموده است .
تبصره مذکور به طور شفاف و واضح اعلام می دارد، در صورتی که بر اساس نظر کارشناسان تصادفات نقص راه یا وسیله نقلیه موثر در علت تصادفات باشند حسب مورد متصدیان ذیربط، مسئول جبران خسارات وارده بوده و با آنان برابر قانون رفتار خواهد شد.
اما همانطور که در تصویر تابلوی فوق مشاهده می گردد پالایشگاه گاز ایلام در اقدامی مضحک اعلام نموده است هیچگونه مسئولیت در قبال سوانح جاده اختصاصی خود ندارد!!
ضمن تشکر از مسئولین محترم این شرکت که پیداست روحیه ای طنز دارند از ایشان انتظار می رود هر چه سریعتر اقدام به حذف این تابلو نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.