کدخبر : 5788
سه‌شنبه 9 می 2017 - 15:12
فاقددیدگاه
رئیس کل دادگستری استان خبر داد:

رسیدگی فوق‌العاده و قاطع به جرائم انتخاباتی در ایلام

رئیس کل دادگستری ایلام از تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد.

«محمد رزم» اظهار کرد: در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوی و همچنین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا هستیم و زیرمجموعه‌ی همه قوا، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها وظیفه دارند در برگزاری انتخابات به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنند.

وی افزود: در این راستا معمولا در ایام برگزاری انتخابات دستورالعملی از سوی ریاست قوه قضائیه خطاب به دادگستر‌ی‌های سراسر کشور صادر و ابلاغ می‌شود که بر اساس آن موظف هستیم ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی را در استان وشهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل دهیم.

رئیس حوزه قضایی استان ایلام با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه دادگستری استان ایلام تصریح کرد: در این دستورالعمل هم ستاد ملی و هم استانی و هم شهرستانی پیش‌بینی‌شده که صرفا وظیفه جمع‌آوری اخبار و اطلاعات مربوط به تخلفات و جرائم انتخاباتی در سطح حوزه‌های انتخابیه را دارد و البته رسیدگی به تخلفات و دعوت از کاندیداها و تذکر به آن‌ها و در مواردی هم که مرتکب جرائم انتخاباتی شوند برابر قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در دادسراهای حوزه‌های قضایی قابل‌رسیدگی است.

رزم ادامه داد: موضوع انتخابات موضوع مهمی است و بخصوص در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به عنوان یک کشور صد درصد دارای دموکراسی و نظامی که مبتنی بر دین مبین اسلام است شناخته می‌شود.

وی بابیان اینکه تنها کشوری که یقینا همه مقامات و مسئولین را خود ملت به صورت مستقیم یا غیرمستقیم انتخاب می‌کنند ایران است خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رای مردم امانت است، لذا رای مردم امانتی است که به یک کاندیدا سپرده می‌شود و این رای یک امانت غیرمالی است.

رئیس شورای قضایی استان ایلام با اشاره به وجود امنیت کامل در ایام انتخابات گفت: در طول عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳۷ انتخابات برگزارشده و همه انتخابات‌ها حتی در طول هشت سال دفاع مقدس در کمال امنیت، آسایش و آرامش کامل برگزارشده است که این ناشی از اقتدار نظام و نیروهای امنیتی و انتظامی در سراسر کشور است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: همه دست اندرکاران و مجریان انتخابات باید به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند و هر دستگاهی از قبیل دادگستری، استانداری، نیروهای امنیتی و انتظامی در راستای اجرای صحیح قانونمند و ضابطه‌مند وظیفه دارد در انتخابات با اقتدار حضورداشته باشند تا انتخاباتی با کمترین تخلف داشته باشیم.

رزم با بیان اینکه با کاندیداهای متخلف برخورد قاطعانه صورت خواهد گرفت، گفت: به جرائم انتخاباتی به‌صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود. در همین راستا طبق دستورالعمل ارسالی از قوه قضائیه یک شعبه در دادسرا و یک شعبه دادگاه بدوی و یک شعبه تجدیدنظر به جرائم و تخلفات انتخاباتی اختصاص داده‌شده است.

رزم گفت: انشاالله انتخابات امسال در کمال امنیت و آرامش در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و با حضور پرشور ملت عزیز ایران در کمال آرامش برگزار و موجبات سربلندی این ملت و سرخوردگی دشمنان این نظام فراهم خواهد شد.
منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.