کدخبر : 5780
سه‌شنبه 9 می 2017 - 8:22
فاقددیدگاه

انتقاد نماینده مردم و جوابیه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام

انتقاد نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی از برگزار نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی استان ایلام و جوابیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان در این خصوص

برگزار نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی استان ایلام به تشتت در برنامه‌های فرهنگی منتهی می‌شود

دکترسلام امینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان ایلام گفت: با وجود اینکه من عضو ناظر در شورای فرهنگ عمومی استان ایلام هستم اما تاکنون هیچ دعوتنامه‌ای برای من نفرستادند و نمی‌دانم جلسه‌ای برگزار شده یا خیر.

نماینده مردم ایلام، ایوان، سیروان، چرداول و مهران وملکشاهی در مجلس و عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با بیان اینکه از خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی استان ایلام خبر ندارم، افزود: نسل فعلی منتقل کننده فرهنگ‌هایی است که از قرن‌ها پیش، هم از نظر مذهبی و اسلامی و هم از نظر ملی و باستانی به ما رسیده است و باید این فرهنگ‌ها به نسل بعد منتقل شود.

امینی با بیان اینکه از هر نظر و هر جنبه‌ای وظیفه داریم حافظ فرهنگ‌های کشور باشیم، تصریح کرد: لازم است جلسات شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با انسجام، هماهنگی و هدفمندی بیشتری برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان ایلام باعث می‌شود نمایندگان، مدیران کل، استانداران، ائمه جمعه و کلیه دستگاه‌ها درگیر این مهم شده و جلسات هدفمند تشکیل شود تا راه‌کارهای مناسبی برای فعالیت‌ها و حوزه فرهنگی ارائه شود تا همه بدانند چه کاری باید انجام شود.

عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با بیان اینکه برگزاری جلسات شورا کمک می‌کند همه در جریان کارها و فعالیت‌ها قرار گیرند و کارها بهتر پیش رود، گفت: اگر جلسات برگزار نشوند اعضا در جریان کارها قرار نمی‌گیرند و نمی‌دانند چه کسی، چه کاری انجام می‌دهد؛ این موضوع نافی این نیست که کسی کاری انجام نمی‌دهد اما کسی را نمی‌داند که چه کسی، چه کاری انجام می دهد.
برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان ایلام از نظم مناسبی برخوردار بوده است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام در پاسخ به مطلب منتشرشده در خبرگزاری خانه ملت توضیحاتی به این خبرگزاری ارسال کرده است.

 

جوابیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام

سردبیر محترم سرویس فرهنگی خبرگزاری خانه ملت

با سلام و احترام

با عنایت به درج مصاحبه خبرنگار آن خبرگزاری با جناب آقای دکتر سلام امینی نماینده محترم استان در مجلس شورای اسلامی به تاریخ سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴ با عنوان (برگزار نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی استان ایلام به تشتت در برنامه‌های فرهنگی منتهی می‌شود) و همچنین دعوت نشدن ایشان به جلسات شورای فرهنگ عمومی استان موارد زیر جهت استحضار و درج جوابیه به حضور ارسال می‌گردد:

۱- جلسات شورای فرهنگ عمومی استان‌ها بر اساس آئین‌نامه مصوب جلسه ۵۸۱ مورخ ۲۹/۱/۱۳۸۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان به عنوان رئیس شورا، استاندار(نایب رئیس شورا) و دبیری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به صورت ماهیانه و با حضور دیگر اعضا برگزار می‌گردد.

 

۲- نماینده مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو شورا در جلسات شرکت می‌کند. البته اگر نمایندگان بنا به تصمیم مجلس محترم شورای اسلامی ناظر هر استان بوده تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای برای پیگیری این موضوع به دبیرخانه استان‌ها ارسال نگردیده است.

۳- در خصوص اظهارات رئیس محترم مجمع نمایندگان استان مبنی بر عدم دعوت از ایشان (حتی یک بار) دعوتنامه شماره ۲۲٫۹۵٫۶۵۴۱ مورخ ۱۳/۱۰/۱۳۹۵ که تحویل مسئول دفتر وی گردیده است به پیوست تصویر دعوتنامه مورد اشاره نیز فرستاده می‌شود.

۴- به گواهی شورای فرهنگ عمومی کشور، استان ایلام همواره یکی از استان‌هایی بوده که در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در طول سال‌های گذشته از نظم مناسبی برخوردار بوده است. این خود نشان از فضای همدلی و همکاری حاکم بر استان را دارد.

بدیهی است شورای فرهنگ عمومی استان ایلام، همواره پذیرای نمایندگان محترم مردم در جلسات شورای فرهنگ عمومی بوده و آن را فرصتی برای شورای فرهنگ عمومی به حساب می آورد.

 

با احترام

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.