کدخبر : 5752
چهارشنبه 19 آوریل 2017 - 12:41
فاقددیدگاه

ایلام می‌تواند به‌ عنوان پایتخت اربعین حسینی مطرح شود

استاندار ایلام گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و تعاملات فرهنگی موجب منتشر شدن روح انقلاب اسلامی در سایر نقاط جهان می‌شود.

مهندس «محمدرضا مروارید» استاندار ایلام در دیدار با منتخبان مسابقات قرآنی مدهامتان کشور، اظهار کرد: این افتخار بزرگی برای استان ایلام است که امروز به‌ عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات در مسیر تردد زوار قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه استان ایلام می‌تواند به‌ عنوان پایتخت اربعین حسینی در سطح کشور مطرح شود، افزود: کارهای بزرگی در سطح استان ایلام و مهران به‌ عنوان دروازه عتبات عالیات در راستای ایجاد رفاه زائران حسینی در حال انجام است که برای اربعین حسینی سال جاری شاهد به بهره‌برداری رسیدن آن خواهیم بود .

استاندار ایلام با اشاره به اینکه هر کسی سعادت ندارد که در وادی قرآن کریم قدم بردارد و این سعادتی بزرگ برای حافظان و قاریان قرآن کریم است، اضافه کرد: در سال‌های اخیر و بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، کارهای بسیاری خوبی در سطح مساجد و سایر نهادهای فرهنگی و قرآنی اجراشده که کانون‌های فرهنگی و هنری در این امر پیش‌قدم هستند .

مروارید با بیان اینکه اجرای طرح تلاوت نور در سطح مساجد کار بزرگ فرهنگی است، یادآور شد: اجرای این طرح همراه با قرائت و تفسیر قرآن کریم، موجب بهره‌مندی اقشار مختلف مردم و به‌ویژه نسل جوان از مفاهیم و مضامین قرآن کریم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خواندن قرآن کریم حتی اگر معنای آن راندانیم موجب روشن شدن دل‌ها می‌شود، اظهار کرد: قرآن زنده است و هر کس می‌تواند به ‌نوبه خود از آن بهره‌مند شود اما لازم است که قرآن کریم در سطح جامعه ترویج و گسترش یابد و مفاهیم و مضامین آن در جامعه تبیین شود.

استاندار ایلام گفت: حضور قاریان جمهوری اسلامی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم بسیار تأثیرگذار است و در واقع انتشار روح انقلاب اسلامی در دیگر نقاط جهان است که امروز شاهد صدور انقلاب اسلامی به برکت قرآن کریم و اهل‌بیت (ع) در نقاط مختلف جهان هستیم .

مروارید در پایان با تقدیر از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری در راستای توسعه و بسط آموزه‌های قرآنی به ‌منظور دستیابی به جامعه قرآنی استفاده کرد.

منبع: ایسنا منطقه ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.