کدخبر : 5650
دوشنبه 20 مارس 2017 - 13:45
فاقددیدگاه

حمل تیشه و تبر به داخل جنگل‌های بلوط ایلام ممنوع!

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام گفت: حمل هرگونه تیشه، تبر و اره‌برقی به داخل جنگل‌های بلوط استان در ایام نوروز ممنوع و جرم است و هرکسی اقدام به تخریب درختان کند 6 ماه زندان در انتظار وی است.

سرهنگ «غلام‌رضا فتحی» داظهار کرد: در ایام نوروز بیش از ۱۵ تیم گشتی به‌صورت شبانه -روزی عهده‌دار حفاظت و مراقبت از جنگل‌ها و عرصه‌های طبعی استان هستند.

وی بابیان اینکه حمل هرگونه تیشه و تبر و اره‌برقی و وسایلی که بر درختان آسیب بزند جرم تلقی و برابر مواد قانونی برخورد قاطع صورت می‌گیرد افزود: با هماهنگی‌های که با نیروی انتظامی دادگستری استان به‌عمل‌آمده هرگونه تخریب و تصرف و یا آسیبی زدن به درختان بلوط، جریمه و زندان در انتظار متخلف است.

فتحی با اشاره به اینکه هرگونه حمل چوب درختان بلوط و یا آتش زدن جرم بوده است تصریح کرد: قطع هر درخت طبق قانون ۴۵۰ هزار توان جریمه نقدی و ۳ تا ۶ ماه حبس دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام با تأکید بر اینکه تمام گروه‌های مراقبتی سطح شهرستان استان در ایام نوروز فعال هستند گفت: از مردم و دوستداران طبیعت درخواست داریم هرگونه تخریب و یا قطع درختان بلوط را به شماره رایگان ۱۵۰۴ منابع طبیعی گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن برخورد قاطع صورت بگیرد.

منبع: ایسنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.