کدخبر : 5621
دوشنبه 13 مارس 2017 - 8:18
فاقددیدگاه
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام

مدارس اسلامی در ایلام توسعه می یابند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده توسعه مدارس اسلامی در استان در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمد فتاحی  افزود: طرح راه اندازی مدارس اسلامی با عنوان مدارس علوم و معارف صدرا سال ۸۶ در این استان کلید و تاکنون در۲ شهرستان ایلام و دره شهر راه اندازی و فعالیت خود را در مقطع متوسطه آغاز کرده اند.
وی با بیان اینکه در این مدارس در کنار تحصیل متون و معارف اسلامی چهار ساعت در طول هفته به دانش آموزان ارایه می شود بیان کرد: علاوه بر این فعالیت های فرهنگی و مذهبی و اعزام به اردوهای زیارتی نیز برای دانش آموزان اجرا می شود.
وی اظهار کرد: تحصیل در این مدارس برای دانش آموزان رایگان است و به دلیل استقبال از مدارس اسلامی برنامه ریزی برای راه اندازی این مدارس در کل استان در دستور کار این اداره قرار دارد.
*** فعالیت ۷۰موسسه قرآنی در استان
مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام با اشاره به ۱۳ فعالیت قرآنی این سازمان گفت: از جمله این برنامه ها اجرای طرح نهضت قرآن آموزی، محافل، مسابقات قرآنی و آموزش های مختلف روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و غیره است.
وی بیان کرد: اکنون ۷۰ موسسه قرآنی و ۱۵۸ خانه قرآن در استان فعال است که در طول سال فعالیت های قرآنی این سازمان با مشارکت آنها اجرا می شوند.
به گفته وی، سالانه ۲۰۰ نفر به عنوان مربی قرآن کریم با شرکت در دوره های آموزشی این اداره تربیت می شوند.
*** فعالیت ۹۰۰هیات مذهبی در ایلام
مدیر کل تبلیغات ایلام در ادامه به واگذاری فعالیت های فرهنگی این نهاد به تشکل های دینی اشاره کرد و گفت: با تشکیل ۹۰۰ هیات مذهبی شهری و روستایی در استان اجرای فعالیت ها و مناسبت های دینی به این هیات ها واگذار شده است.
وی گفت: علاوه بر این کانون های فرهنگی، تبلیغی این نهاد به تعداد ۴۰ مرکز در مناطقی از استان که فاقد نمایندگی تبلیغات اسلامی است راه اندازی و فعالیتهای فرهنگی و دینی را انجام می دهند.
وی اظهار کرد: همچنین ۸۰۰ مداح آموزش دیده توسط این نهاد ساماندهی و با کسب آموزش های مختلف این سازمان در برنامه های مختلف مذهبی اعیاد و سوگواری شرکت دارند.
*** استقرار ۳۸ مبلغ روحانی در روستاهای ایلام
وی به طرح اعزام مبلغان دینی اشاره کرد و گفت: در طول سال و در ماه های محرم، صفر، رمضان و سایر مناسبتها روحانیان به این استان اعزام و اقدام به تبلیغ دین و اجرای سایر برنامه های فرهنگی و مذهبی می کنند.
به گفته وی، در سال جاری ۴۲هزار نفر روز حضور مبلغان روحانی در استان در مناسبت های مختلف داشته ایم که فعالیتهای آنان توسط تبلیغات رصد شده اند.
*** برگزاری ۳۵۰ گفتمان دینی در ایلام
مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام به طرح گفتمان های دینی اشاره کرد و گفت: امسال ۳۵۰ گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه های استان برگزار شده است.
وی اظهار کرد: در این گفتمان ها از اساتید دانشگاهی استفاده و به شبهات دینی و اعتقادی شرکت کنندگان پاسخگویی شده است.
سازمان تبلیغات اسلامی سال ۶۰به فرمان امام راحل به عنوان نهادی منسجم به منظور پرداختن به امر تبلیغات دینی مردمی، سازمان دهی و هدایت تشکل های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به ویژه جوانان تاسیس شد.

منبع: ایرنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.