کدخبر : 5611
یکشنبه 12 مارس 2017 - 14:35
فاقددیدگاه
معاون فرهنگی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خبر داد:

۳۰ اسفند؛ آخرین مهلت شرکت در نخستین جشنواره استانی رسانه و فرهنگ عمومی

معاون فرهنگی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری نخستین جشنواره استانی رسانه و فرهنگ عمومی با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد.

«عمران خودآموز» با اعلام این خبر، اظهار کرد: این جشنواره وِیژه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی استان ایلام به همراه ضمایم استانی نشریسات سراسری خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره دارای ۳۵ محور است، گفت: گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی(اعتیاد، حاشیه‌نشینی،نزاع، طلاق، فضای مجازی و …)، ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی، گسترش فرهنگ قرآن و عترت، گسترش فرهنگ نماز، امر به معروف و نهی از منکر، حماسه عظیم اربعین حسینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت، تبیین دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظلله العالی) ،  اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی، صیانت از فرهنگ عامه ، پاسداشت زبان و ادب فارسی از جمله محورهای این جشنواره است.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: گسترش فرهنگ کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید، غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، ترویج فرهنگ کار وتولید، گسترش نشاط و تحرک اجتماعی، گسترش نظم و انضباط اجتماعی، تقویت رفتارهای شهروندی ، آداب شهرنشینی و بازآفرینی شهری، پیشگیری از وقوع جرم، خشونت، ضرب و جرح و تصادفات جاده‌ای، مبارزه با موادمخدر و عوامل و چالش‌های حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی از دیگر محورهای این جشنواره‌اند.

خودآموزگفت: فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی، ازدواج وتحکیم بنیاد خانواده ، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ قانون‌گرایی، ترویج فرهنگ نقدپذیری و پاسخگویی مسئولانه،ترویج فرهنگ صداقت و راستگویی، پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگ و هنر، افزایش سواد رسانه‌ای و فرهنگ استفاده صحیح از فناوری‌های نوین ارتباطی، مقابله‌ی موثر با فرق و عرفان‌های نوظهور، مقابله با گروه‌های تکفیری وخشونت‌گرا، مقابله‌ی فرهنگی با قاچاق کالا و ارز و فرهنگ سلامت و تغذیه سالم(کاهش مصرف قند و نمک و …) دیگر محورهای این جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه سرمقاله و یادداشت، مقاله، مصاحبه خبر، گزارش و عکس از رشته‌های این جشنواره است، گفت: درمراسم اختتامیه این جشنواره آۀثار برتر و رسانه‌های فعال در هر کدام از بخش‌ها معرفی خواهد شد.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: آخرین مهلت ارسال آثار پایان اسفند ۱۳۹۵ و زمان برگزاری جشنواره اردیبهشت ۱۳۹۶ خواهد بود.

خودآموز ارتقای سطح فرهنگ عمومی استان با استفاده از ظرفیت رسانه های استان، تمرکز رسانه‌ها بر موضوعات اولویت‌دار فرهنگی و اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق فرهنگ‌سازی تقدیر از رسانه های فعال در عرصه‌ی فرهنگ عمومی را از اهداف این جشنواره نام برد.

منبع: ایسنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.