کدخبر : 5601
جمعه 10 مارس 2017 - 14:07
فاقددیدگاه

لزوم نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان

امام‌جمعه ایلام با تاکید بر اینکه ما باید فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را در جامعه تقویت کنیم، گفت: دشمنان نظام به دنبال این هستند که فرهتگ ایثار و شهادت را در بین مردم و به ویژه نسل جوان ما تضعیف کنند و آنها را به سمت فرهنگ رفاه‌طلبی و غرب‌گرایی سوق دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: ۲۲ اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل (ره) است که بنیادی ارزشمند و در راستای تکریم شهیدان و خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان است و قطعا یاد شهیدان یادبود ارزش‌های انسانی است.

وی با بیان اینکه گرامیداشت مقام شهید تجلیل از برترین ویژگی‌های انسانی است، افزود: یاد شهیدان در واقع یادآور حماسه، ایثار و فداکاری آن عزیزانی است که جان خود را در لقای معشوق، عاشقانه در طبق اخلاص گذاشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با تاکید بر اینکه شهیدانی که خون پاکشان شجره طیبه اسلام و در زمان ما، انقلاب اسلامی را آبیاری کرد باید به بهترین شکل تجلیل شوند، اضافه کرد: ما باید فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را در جامعه تقویت کنیم چرا که دشمنان نظام به دنبال این هستند که فرهتگ ایثار و شهادت را در بین مردم و به ویژه نسل جوان ما تضعیف کنند و آنها را به سمت فرهنگ رفاه‌طلبی و غرب‌گرایی سوق دهند.

حجت‌الاسلام لطفی با اشاره به اینکه امروز بعد از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شهدا ارزشمندترین انسان‌ها در کشور هستند، عنوان کرد: خوشبختانه نسل جوان ما که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند روحیه شهادت‌طلبی را دارند که نمونه آن را در تشییع پیکر شهدای گمنام شاهد هستیم.

امام‌جمعه ایلام به بیانات اخیر رهبری معظم انقلاب در جمع دست‌اندرکاران راهیان‌نور اشاره و تصریح کرد: رهبری همیشه سیاست‌های راهبردی را برای مسئولان بیان می‌کنند که یکی از فرازهای رهبری راجب به سیاست‌ خارجی بود که فرمودند عزتمندی را باید در مسایل سیاست خارجی بالاتر از مصلحت دانست و باید بر اساس عزت اسلامی و اقتدار ملی در برابر دشمن کوتاه نیامد.

وی با بیان اینکه در روابط و مناسبات خارجی همواره منافع ملی اولویت دارد، اظهار کرد: بیانات رهبری این است که سیاست خارجی ما با اهداف انقلاب گره خورده و باید کوبنده در مقابل دشمن ایستاد.

حجت‌الاسلام لطفی به مسئله اقتصاد مقاومتی در بیانات اخیر رهبری اشاره و اضافه کرد: ایشان در بیانات خود راجب به این موضوع هم گله‌مندی داشتند و هم فرمودند که دولتمردان کارهایی را انجام داده‌اند ولی آثار خود را در بین مردم نشان نداده‌اند.

حجت‌الاسلام لطفی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تقوا را دژ محکمی در برابر لغزش‌ها دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) عبادت و حق‌طلبی بود و ایشان برای عبادت خداوند ایثار می‌کرد.

وی انفاق در راه خدا و خلوص در عبادت را از دیگر ویژگی‌های فاطمه‌الزهرا(س) برشمرد و بر رعایت تقوا تاکید کرد.

منبع: ایسنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.