کدخبر : 5594
جمعه 10 مارس 2017 - 0:50
فاقددیدگاه

ضرورت بازسازی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ایلام

عبدالصاحب ناصری همان گونه که مطلعید شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان به منظور تدارک و بسط وحدت، همدلی و هم افزایی میان بدنه ی اجتماعی اصلاح طلبان طراحی گردیده است. لیکن در استان ما رویه ها به گونه ای است که موجب و منجر به تحقق این اهداف نخواهد گردید. هرچند در اصلاح طلب بودن مجموعه ی موجود به معنای مصطلح سیاسی جای تردیدی نیست و در جمع ۳۰ نفره ی شورای موجود-بدون احتساب عزیزانی که در جلسات شورا حضور نمی یابند- کثیری از پیشتازان عرصه ی اصلاح طلبی و استوانه های این جریان فکری در استان، حضور مسئولانه دارند و احترامشان بر من همواره تکلیفی مقدر است، لیکن ایرادات اساسی ذیل بر این شورا وارد است که چشم اندازها و افق توفیق را تیره و تنگ می کند. امید است با اصلاح ساختاری زمینه ی توفیق این تفکر اصیل در استان همچون گذشته فراهم گردد:

۱) حذف و یا نادیده گرفتن کثیری از سابقون جریان اصلاح طلبی با پیشینه ی بدون ابهام و روشن سیاسی و کنار گذاشتن یاران دوران سختی.
۲) کم توجهی به نقش و سهم برخی شهرستان ها و اختصاص سهم حداکثری به برخی مناطق به نحوی که بعضا ازیک روستا چهار نفر در شورا حضور دارند. تعیین توزیع فراوانی افراد کار چندان سختی نمی باشد.
۳) نادیده گرفتن سهم رسانه ها به عنوان یکی از ارکان دموکراسی و نیز برخی اصناف که در کوران تمامی فراز و نشیب ها، اصحاب وفادار و فداکار اصلاحات بوده اند.
۴) ترکیب غیر متناسب هیاءت رئیسه به صورتی که شائبه ی ایل و تبارگرایی و مصادره ی شورا به نفع یک حوزه ی  جغرافیایی خاص در افکار و افواه عمومی ایجاد کرده است.
۵) هیاءت رئیسه در هر تشکیلاتی سیما و پیشانی آن تشکیلات تلقی می گردد. ضمن احترام به اکثر چهره های موجه و محبوب و زحمتکش هیاءت رئیسه ی محترم، در این ترکیب افرادی حضور دارند که دهان دریده به هتاکی و زبان ناسزاگفتن مفرط به همفکران خویش و صدر مضیق و نابردباری فراوان داشته و سبب رنجش یاران و ریزش سبد آرای اصلاحات و ادبار عمومی به این جریان که دل و دیده ی جامعه به آن دوخته شده،  خواهند گشت.
۶)ترکیب جدید بر محملی از تقویت احزاب شکل گرفت که اگر درعمل چنین باشد جای شادمانی و قدر دانی است، لیکن در واقع چنین نیست، با این توضیح که در استان ما ۲۰ حزب و تشکل فعال اصلاح طلب دارای مجوز فعالیت وجود ندارد که آمار واقعی در فرمانداری ایلام موجود است و از جانب دیگر برخی از احزاب دارای مجوز فعالیت، تعداد اعضایشان به عدد و رقم قابل اعتنا نمی باشد، اما  بهانه ی حزب، تیغ تیز حذف شده است.
۷) در بخش ترکیب اعضای حقیقی ، بسیاری از موءثرین و متنفذین اصلاح طلب پسند هیاءت ممیزه ی محترم  واقع نشده اند و این آفتی نامبارک و تهدیدی جدی برای تهی کردن اصلاحات از پشتوانه های عظیم اجتماعی آن می باشد.
بنا به دلایل مذکور و نیز دلایل ناگفته ی دیگر از جمله ناکام ماندن تلاش ها در ترمیم ترکیب شورا و اصلاح هیاءت رئیسه و جزم اندیشی عده ای در محدود و مضیق نگه داشتن  ترکیب شورا که ریزش قطعی آرای اصلاح طلبان را در دو انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و بویژه شوراهای اسلامی به دنبال خواهد داشت، تا مرتفع نشدن  موانع موجود و ایجاد شرایط حضور حداکثری محذوفین و مغفولین در شورا، در صورت تداوم شرایط موجود ضمن پوزش از یاران و همراهان عزیزم در عصر عسرت و دوران محنت، ادامه فعالیت و همکاری در شورای موجود علی رغم همه ی دلبستگی ها برای اینجانب مقدور نبوده، مسئولیت ناکامی محتمل اصلاحات در دو انتخابات پیش رو متوجه قلیلی است که تیغ و طریق حذف گزیده اند. لذا با عنایت به شرایط پیش آمده ترجیح برادامه ی فعالیت در بدنه ی اجتماعی دلبستگان به تعالی ایران اسلامی عزیز و عدم حضور در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان است. به مدد خداوند برای اصلاح رویه ها دیده و دل دوخته ام. از محضر عزیزانی که در شورا صادقانه و صبورانه در پی بالندگی جریان اصلاح طلبی و عزت و سربلندی ایران اسلامی عزیز می باشند و از حقیر سلب توفیق همراهی افتخار آمیزشان گردید، صمیمانه طلب پوزش و بخشش دارم.
والسلام علی من اتبع الهدی

۱۳۹۵/۱۲/۱۹

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.