کدخبر : 5584
چهارشنبه 8 مارس 2017 - 15:03
فاقددیدگاه
دکتر حشمت الله عسکری

شرط پایداری برای تولید کنندگان شناخت صحیح از حقوق مصرف کنندگان است

رفتار مصرف کنندگان نسبت به سال های گذشته تغییر کرده و سطح خرید امروزی با سطح خرید ادوار گذشته بسیار متفاوت شده است به طوری که امروزه مقوله خرید به بخشی از تفریح مردم تبدیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام در جمع انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اظهار داشت: در گذشته فروشنده کالا را صرفا به عنوان برطرف کننده بخشی از نیاز مشتری ارائه می کرد که پس فروش محصول با مشتری خداحافظی می نمود اما امروزه مردم بخشی از زمان خود را به واسطه خرید که برای آنها همانند تفریح است اختصاص می دهند.
“حشمت الله عسکری” اظهار داشت: مردم ما در طی چهار دهه گذشته تکلیف خود را در برابر تولید کنندگان داخلی به خوبی انجام داده اند و حالا این وظیفه تولید کننده داخلی است که به این اعتماد جواب مثبت دهند و با بالا بردن کیفیت تولیدات خود و کاهش قیمت ها قدردان وفاداری مصرف کنندگان باشند.
معاون استاندار ایلام اضافه کرد: برخی تولید کنندگان نیز به همکاری و اعتماد مردم و مصرف کنندگان درست پاسخ داده اند به طوری که تولیدات خود را در راستای نیاز و خواست مشتری معطوف داشته  و در زمینه قیمت اجناس نیز اصل بر رضایت مشتری قرار داده اند.
دکتر عسکری اضافه کرد: آنچه که امروز از مصرف کنندگان انتظار هست این است که خرید کالای ایرانی را در سبد مصرفی خود قرار دهند زیرا مساله خرید و مصرف تولیدات داخلی از مولفه های مهم دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.
معاون امور اقتصادی استانداری ایلام خاطر نشان کرد: از طرفی تولید کنندگان هم باید حمایت خود را روز به روز افزایش دهند و حمایت ها را  صرفا در قیمت کالا خلاصه نکنند زیرا بیشتر مصرف کنندگان قیمت را بعد از کیفیت ملاک خرید خود قرار می دهند.
دکتر عسکری فاصله گرفتن دولت از فعل و انفعالات بازار و برون سپاری امور به تشکل ها و نهادهای مردمی را شاهکار دولت یازدهم توصیف نمود و ادامه داد: آرامش حاکم بر بازار مدیون این تصمیم اساسی و کاربردی دولت یازدهم بوده است.
وی با اشاره به وضعیت بازار ایلام گفت: خوشبختانه حرکت بازار ایلام از حالت سنتی و قدیمی به سمت مدرن و نوین به خوبی شکل گرفته و این حالت گذار به نفع شهروندان رقم می خورد.
دکتر عسکری ادامه داد: در حال حاضر شاهد شکل گیری مراکز عرضه انبوه، فروشگاههای زنجیره ای بزرگ، مراکز پخش عمده هستیم که همه آنها در جهت کاهش هزینه ها و جلب رضایت مشتریان می باشد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.