کدخبر : 5581
چهارشنبه 8 مارس 2017 - 15:02
فاقددیدگاه
‍ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام

مصرف کنندگان نیروی پیش برنده چرخ تولید و اقتصادند

مصرف کنندگان به عنوان مهمترین حلقه تولید نقش بسزایی در رشد و شکوفایی اقتصاد دارند و این مصرف کنندگان هستند که در حوزه های مختلف به عنوان نیروی کشنده و پیش برنده تولیدات، باعث می شوند که چرخ تولید و مصرف مفهوم پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در مراسم گرامیداشت روز ملی حمایت ازحقوق مصرف کنندگان استان ایلام اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حوزه تولید وجود دارد، حاکم بودن نگاه سنتی به بازار است. وی افزود: علی رغم این که قوانین و مقررات برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان وضع شده است اما برخی تولید کنندگان هنوز جایگاه آن را به خوبی درک نکرده اند.
“یاراله نصیری” اضافه کرد: از اشکالات اساسی دیگر می توان به عدم برون سپاری کافی حوزه های بازار و امور اصناف به بخش خصوصی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام خاطر نشان کرد: گرچه اقدامات ارزنده ای از سوی دولت تدبیر و امید در خصوص ساماندهی بازار و کاهش هیجانات کاذب به عمل آمده است لیکن باید به سرعت امور مربوط به این حوزه را برون سپاری کرده و با حمایت از تشکل ها و انجمن های برگرفته از خود فعالان بنگاه های اقتصادی هزینه های نظارتی را کاهش دهد.
نصیری با اشاره به عدم رعایت حقوق مصرف کنندگان توسط برخی تولید کنندگان ادامه داد:  در حال حاضر ساز وکار قیمت گذاری ها در سطح عمده به صورت علمی، فنی و دقیق نمی باشد تا بتوان نظارت ها را به نحوی تقویت نمود که تولیدکننده نتواند مصرف کننده را در بن بست قرار داده و حقوق او را ضایع کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اضافه کرد: در شرایط موجود اصلاح قوانین اقتصادی،  برون سپاری امور مربوط به دولت به تشکل ها و نهادهای مردمی به کندی انجام می گیرد.
مهندس نصیری ادامه داد: تولیدات متنوع، انبوه و با کیفیت می توانند بازار را به درستی به سمت رقابت پذیری و قیمت عادلانه سوق دهد، کاری که با روش های دیگر به سادگی امکان پذیر نیست. وی گفت: علاوه بر این ها لازم است بازار شفاف شود و حقوق طرفین یعنی هم تولید کننده  و هم مصرف کننده نیز به درستی مشخص گردد.
این مسوول در پایان خواستار توجه به تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی به منظور حمایت از اشتغال شد.
اضافه می شود: در پایان این مراسم تعداد ۱۷ واحد تولیدی و خدماتی موفق به دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان شدند و از روسای ۱۰ انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در شهرستان ها و ۵ ناظر افتخاری با اهدا لوح تقدیر به عمل آمد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.