کدخبر : 5573
سه‌شنبه 7 مارس 2017 - 0:43
فاقددیدگاه

آیا زلزله ۲۹ اردیبهشت ۹۶ شهر ایلام را ویران خواهد کرد ؟!!!

مجتبی بابایی بارها شنیده ایم که شهر ایلام بر روی هیچ گسلی قرار ندارد . و با وجود کوههایی که حصار نفوذ نا پذیری از محرومیت بر گرد آن کشیده اند هیچگاه زلزله خطرناکی ایلام را تهدید نخواهد کرد .

اما باید اذعان کنم مطابق تحقیقات میدانی و سفرهای تحقیقاتی در فضای مجازی و خواندن مطالب آموزنده !! بسیاری از کانال ها و گروههای موجود در استان ، گسلی بسیار خطرناک و بالقوه در اکثر مناطق ایلام وجود دارد که بی توجهی به این خطر مهلک ممکن است در آینده نزدیک استان ایلام را به نابودی بکشاند !!!!
این گسل مخوف که در بستر جاه طلبی و سوء استفاده عده ای معدود در حال فعال شدن و نابودی ایلام است ؛ گسل قبیله گرایی متعصبانه و جناح بازی مزورانه نام دارد .!!

به لطف دسترسی آحاد جامعه به آخرین فناوری های روز دنیا ، تشکیل مجامع مجازی حول محور اهداف و آمال مشترک از خصوصیات بارز عصر انفجار اطلاعات می باشد .
بهره برداری از امکانات و ابزارهای جدید با تمام محاسن آن اما می تواند گاه مخرب و خانمان سوز گردد.
نیک می دانیم که چند ماه دیگر تا انتخابات شوراها باقی نمانده است . انتخابات برای برگزیدن نخبگان و صالحان در جهت نیل به رفاه و آسایش و داشتن شهر و دیاری آباد و لایق زندگی اشرف مخلوقات !!
اما در این رهگذر عده ای با ایجاد کانال در فضای مجازی به نام قبیله خود و کوبیدن مداوم بر طبل تعصبات جاهلی سعی دارند مردم را از قبله عدالت و انصاف به سوی قبیله تعصب و جمود و سراب سیاست هزار چهره منحرف کنند.و با سوء استفاده از احساسات پاک مردم این دیار فرصت تفکر و انتخاب آزادانه را از آنها سلب کنند .
زمان زیادی تا انتخابات شورای شهر نمانده است . شورای شهری که تعصبات قبیله ای و لیست های سیاسی فله ای فرصت خدمت را از  متخصصان و متعهدان سلب کرده است.

شهری که دلیل نابسامانی و توسعه نیافتگی آن را باید از کسانی بپرسید که با استفاده از فناوری های هزاره سوم و با انبوه مدارک و مدارج علمی و مذهبی ، انتخابات و دموکراسی را همچون انسانهای دوران جاهلیت تحلیل می کنند !!! و متاسفانه ” بد خود را از خوب دیگران بهتر و لایق تر می دانند ”
آری کسانی که شجره نامه ها را بر کارنامه ها ترجیح می دهند باید بدانند تا شعور خود را اصلاح نکنند شهرهای آنها آباد نخواهد شد .

بیایید برای یک بار بدون توجه به تحریک ، ترغیب ،تشویق و تطمیع دیگران آزادانه و متمدنانه در انتخابات شرکت کنیم . و با پر کردن گسل های زلزله خیز تعصبات قبیله ای و لیست های سیاسی فله ای از وقوع زلزله در شهر خود جلوگیری کنیم. !!!

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.