کدخبر : 5547
چهارشنبه 1 مارس 2017 - 15:09
فاقددیدگاه

شرایط بومی و منطقه ای در برخورد با آسیب های اجتماعی لحاظ شود

دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: در برخورد با آسیب های اجتماعی توجه به شرایط بومی و منطقه ای باید مد نظر باشد.

فهد کمالوندی در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر دهلران افزود: باید نگاه، برنامه و رویکرد و سیاست ها را در زمینه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر را تغییر دهیم و امروز دولت با اجتماعی کردن این امر را دنبال می کند.
وی اظهار کرد: امروز نوع نگاه به افراد معتاد در جامعه به عنوان یک بیمار است بنابراین درمان این افراد نیاز به فرایندهای خاصی دارد تا این افراد پس از طی مراحل درمانی به آوش جامعه باز گردند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام تاکید کرد: توجه به حوزه های مقابله، پیشگیری و فرهنگی و درمان در مبارزه با مواد مخدر مهم است و باید در همه این حوزه ها به خوبی عمل کرد تا شاهد کاهش اعتیاد و آسیب های آن در جامعه باشیم.
کمالوندی با اشاره به برگزاری ۱۰ جلسه با ۳۸ مصوبه این شورا در دهلران گفت: مصوبات شواری فرعی مبارزه با مواد مخدر باید اجرایی شوند.
وی با اشاره به هزینه یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریالی برای توانمند سازی سازمان های مردم نهاد استان ایلام در سال جاری یادآور شد: در این مدت، ۱۵ میلیارد ریال برای اشتغال ۴۶ نفر از بهبود یافتگان از دام اعتیاد اختصاص یافته است.
فرماندار دهلران نیز در این نشست گفت: خروجی جلسات و مصوبات شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مثبت بود و تاثیرات خوبی نیز در کاهش این آسیب داشته است.
سید حسینعلی موسوی افزود: کمک به (ان جی اوها) و فراهم کردن تسهیلات برای اشتغال بهبود یافتگان از دام اعتیاد از موضوعاتی است که می تواند موجب کاهش آسیب های ناشی از مواد مخدر در جامعه شود ضمن اینکه دولت در زمینه تسهیلات اشتغالزایی برای بهبود یافتگان اقدام های خوبی انجام داده است.
وی بر ضرورت توجه دستگاه های عضو بر اجرای مصوبات تاکید کرد و یادآور شد: همه باید در قبال مبارزه و پیشگیری از اعتیاد احساس مسئولیت داشته باشند البته خانواده ها و نهادهای فرهنگی وظایفی دو چندان دارند.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.