کدخبر : 5538
دوشنبه 27 فوریه 2017 - 14:14
فاقددیدگاه

فرزند خوانده های اصلاحات نمی توانند برای این جریان تصمیم گیری کنند

اختصاصی جامک: در روزهای اخیر انتشار لیست شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ایلام به عنوان یک رویداد سیاسی با حرف و حدیث های زیادی همراه بود و اعلام اعضای هیات رئیسه این تشکل، در فضای گروه ها و شبکه های مجازی نیز واکنش های مختلفی را به دنبال داشت.

بعد از اجرای تصمیمات پر حاشیه حذف دکتر “محمد تقی ساغری” از ریاست شورا ؛ برخی فعالان رسانه ای استان این اقدام را به “کودتا در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ایلام” تعبیر نمودند. پس از آن انتشار لیست جدید شورای اصلاح طلبان ایلام علاوه بر واکنش های مختلف در فضای گروه های سیاسی اصلاح طلب، اعتراض فعالان قدیمی و صاحب نام این جریان سیاسی را نیز به همرا داشت.

“صادق چراغی” از فعالان سیاسی استان در خصوص ترکیب اعضای هیات رئیسه جدید شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان به خبرنگار جامک گفت: در دو مقطع از زمان که اصلاح طلبان فرصت معرفی کاندیدای خود را به مجلس شورای اسلامی نداشتند به ناچار از افرادی حمایت کردند که این افراد در مسیر رای مردم قرار گرفته و از برکت همین موضوع به اصلاح طلبان پیوستند. وی افزود: این افراد به دنبال باز کردن جای پا در میان اصلاح طلبان و ایجاد رزومه و متشکل کردن سمپات های حامی در میان اصلاح طلبان هستند.

قائم مقام ستاد عارف در استان ایلام اضافه کرد: در این بین  افرادی هم هستند که تلاش می کنند در غیبت اصلاح طلبان شناسنامه دار جریان را به نفع ایل خاصی مصادره کنند.

دبیر سابق مجمع مشورتی توسعه استان ایلام ادامه داد: البته این موضوع کاملا با شکست مواجه خواهد شد چرا که مأموریت اصلی اصلاح طلبان تلاش برای حداکثر کردن مشارکت مردم است نه محدود و انحصاری کردن یک جریان در جهت تامین منافع و آرزوهای ایلی.

کاندیدای مجلس دهم در حوزه شمالی استان ایلام با اشاره به فعل و انفعالات صورت گرفته در فضای سیاسی استان خاطر نشان کرد: لیست اخیر هم تلاش مشترک نو اصلاحاتیون و ایل گراها برای رسیدن به این مقاصد است که البته  این موضوع بر اصلاح طلبان شناسنامه دار و با سابقه تأثیری نخواهد گذاشت.

صادق چراغی تصریح نمود: شاید بتوان با صدور حکم فردی را در دستگاهی به مدیریت گمارد یا از دستگاهی اخراج کرد اما به موجب ابلاغ نمی توان فردی را اصلاح طلب نمود یا فردی را از دایره اصلاح طلبان خارج کرد.

این فعال سیاسی استان ایلام ادامه داد: اصلاحات و اصلاح طلبی روندی است که ریشه در مواضع اصلاح طلبانه افراد دارد و بی شک نباید از تاثیرات بد این گونه رفتارهای سینوسی و اقدامات شائبه برانگیز بر همبستگی و همراهی اصلاح طلبان غافل شد.

چراغی در پایان خاطر نشان کرد:  حذف اصلاح طلبان به دست فرزند خوانده ها برخوردی از سر دستپاچگی و به دور از خردوزی بوده که مقصد و مقصودی دموکراتیک ندارد. وی عنوان داشت: ادامه این روند احتمال ایجاد دودستگی در آستانه دو انتخابات مهم را در میان اصلاح طلبان استان ایلام به شدت تقویت خواهد کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.