کدخبر : 5534
یکشنبه 26 فوریه 2017 - 14:31
فاقددیدگاه

۱۷ دوربین ثبت تخلف در جاده های برون شهری استان ایلام نصب می شود

سرپرست پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: برنامه ریزی برای جانمایی 17 دوربین ثبت تخلف در جاده های برون شهری این استان برای سال آینده انجام شده است.

سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: یکی از ایزارهای نوین پلیس به منظور کنترل بیشتر بر نحوه عبور و مرور خودروها استفاده از دوربین های ثبت تخلف است که تاکنون چهار دوربین در جاده های ارتباطی استان نصب شده که تمامی مراحل تعریف شده به غیر از ارسال برگ جریمه به درب منزل خاطیان از این طریق انجام می شود که امیدواریم این مرحله نیز بزودی وارد مرحله اجرا شود.
وی افزود: برنامه ریزی برای نصب ۱۷ دوربین دیگر در جاده های برون شهری این استان در سال ۹۶ انجام شده تا بخش قابل توجهی از مسیرهای مواصلاتی ایلام تحت نظارت این دوربین ها قرار گیرد.

** اجرای طرح نوروزی پلیس راه از ۲۶ اسفند
سرهنگ همتی زاده گفت: طرح نوروزی پلیس راه استان از ۲۶ اسفند آغاز می شود و در طول اجرای این طرح با بکارگیری نیروهای کمکی ناجا تلاش خواهیم کرد نظارت دقیق و مستمری بر تمامی جاده های مواصلاتی بویژه مناطقی که محل تردد مسافران و گردشگران هستند، داشته باشیم.
وی افزود: فعالیت گروه های راهسازی بویژه در مسیرهایی که محل تردد مسافران نوروزی هستند، در مدت زمان اجرای طرح نوروزی ممنوع می شود تا با توجه به افزایش ترددها از بروز حوادث جلوگیری شود.
سرپرست پلیس راه استان ایلام یادآور شد: امیدواریم با هماهنگی تمامی ارگان های دخیل در ستاد سفر و اطلاع رسانی مناسب از سوی رسانه ها ضمن کاهش قابل ملاحظه حوادث رانندگی لحظات خوشی را برای مسافران در نوروز ۹۶ شاهد باشیم.

** کاهش ۳۰ درصدی تلفات حوادث رانندگی در جاده های ارتباطی ایلام
سرهنگ همتی زاده تاکید کرد: در ۱۱ ماه سال ۹۵ در سایه حضور مستمر نیروهای پلیس و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان میزان تلفات حوادث رانندگی در جاده های برون شهری این استان به نسبت دوره مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.
به گفته وی، امیدواریم این روند در روزهای منتهی به پایان سال تداوم داشته باشد و از ابتدای سال آینده نیز با پیگیری های لازم بتوانیم این وضعیت را در سال آینده شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: تحقق اهداف پلیس در کاهش سوانح جاده ای نیازمند مشارکت مردم در اجرای برنامه هاست و تا زمانی که رانندگان خود را در برابر قوانین و مقررات مسئول ندانند همچنان شاهد وقوع حوادث ناگوار رانندگی در کشور خواهیم بود.
وی افزود: اگر عموم مردم نسبت به توصیه های پلیس مبنی بر جلوگیری از انجام تخلفات حادثه ساز که خط قرمز پلیس هستند، همچون سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، حرکات نمایشی و استفاده کردن از کلاه ایمنی اهتمام داشته باشند، روز به روز شاهد کاهش حوادث رانندگی در کشور و استان خواهیم بود.
سرپرست پلیس راه استان ایلام گفت: در ایام تعطیلات نوروزی با توزیع کتابچه ها و بروشور بویژه در مناطقی که محل حضور و تردد مسافران است، تلاش می کنیم بیش از پیش رانندگان را با قوانین و مقررات آشنا کنیم.
سرهنگ همتی زاده یاداور شد: پلیس در این ایام با حضور مستمر در مناطق سیاحتی و تفرجگاه ها همچون محور دره شهر، مسیر ایلام به مهران و مناطق دینی بانروشان و تختخان نظارت خود را بر نحوه تردد خودروها افزایش می دهد.

** اصلاح نقطه حادثه خیز نصریان در اولویت برنامه ها باشد
سرپرست پلیس راه ایلام یادآور شد: یکی از مهم ترین دغدغه های پلیس رفع نقاط حادثه خیز در جاده های ارتباطی این استان است بطوریکه از ابتدای حضور در این مسئولیت تلاش کرده ایم با رایزنی نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کنیم، در مسیر ایلام به مهران ۶ نقطه حادثه خیز وجود دارد که با توجه به تعریض این مسیر بزودی شاهد برطرف شدن تمامی آنها خواهیم بود.
همتی زاده تاکید کرد: در محور دهلران سه نقطه حادثه خیز وجود دارد، محدوده نصریان از حادثه خیز ترین مناطق استان از نظر بروز حوادث رانندگی است که باید به منظور برطرف کردن و اصلاح هندسی آن هرچه سریع تر اقدام شود، ضمن اینکه مسیر ایلام به دره شهر نیز از مناطق پرتردد استان است که دارای نقاط حادثه خیزی است که می طلبد مسئولان امر با سرعت بیشتری نسبت به رفع آنها اقدام کنند.
وی اضافه کرد: سامانه سپهتن به منظور نظارت بیشتر بر تردد وسایل بخش حمل و نقل عمومی راه اندازی شده که در چارچوب این طرح بیش از ۹۰ درصد جاده های برون شهری تحت پوشش این سامانه قرار می گیرد، محور شباب در استان ایلام تاکنون به این سامانه متصل شده و بزودی سامانه سپهتن در مسیر ایلام به مهران نیز ایجاد می شود.
سرپست پلیس راه ایلام گفت: سهم بخش حمل و نقل عمومی و بار در بروز حوادث رانندگی در این استان بسیار ناچیز است که نشان دهنده رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان در این حوزه است.
سرهنگ همتی زاده با اشاره به ایجاد ۶ پاسگاه پلیس راه در سطح جاده های برون شهری استان ایلام تاکید کرد: پاسگاه آبدانان به دشت عباس به تازگی افتتاح شد و ۲ پاسگاه کنونی نیز نیازمند نوسازی هستند که امیدواریم در سال آینده نسبت به تجهیز این مراکز اقدام شود.
وی یادآور شد: امیدواریم سال آینده با همراهی سایر ارگان ها و تامین اعتبار مورد نیاز در مسیرهایی که خلا نبود پاسگاه پلیس راه است، این مراکز جانمایی شود.

منبع: ایرنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.