کدخبر : 5503
یکشنبه 19 فوریه 2017 - 11:58
فاقددیدگاه

تاکید استاندار ایلام بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر

استاندار ایلام بر اجرایی کردن مبارزه اجتماعی با مواد مخدر به عنوان رویکردی جدید در این حوزه تاکید کرد و گفت: ایلام از نظر گستردگی پدیده اعتیاد، در زمره استان های سفید است و باید تلاش کنیم وضعیت استان از این لحاظ بیشتر از پیش بهبود یابد.

محمدرضا مروارید روز شنبه در نشست تکریم و معارفه دبیران قدیم و جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: کارهای زیادی در زمینه اشتغال بهبود یافتگان در استان انجام شده است اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام همچنین اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را رویکردی جدید در این زمینه برشمرد که باید با جدیت در دستور کار مسئوولان قرار گیرد.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این نشست اظهار کرد: در برهه زمانی کنونی، مواد مخدر بیش از بمب اتم و مشکلات زیست محیطی، بشریت را تهدید می کند.
سردار علی مویدی گفت: امروزه علم، فناوری و صنعت در خدمت گسترش مواد مخدر قرار گرفته است به شکلی که مواد صنعتی بیش از مواد سنتی گسترش پیدا کرده است.
وی به موضوع اجتماعی کردن مبارزه با آسیب های اجتماعی اشاره و تاکید کرد: این موضوع در امر مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گرفته است.
سردار مویدی با قدردانی از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: چند کمیته این شورا در سطح کشور رتبه نخست را به دست آورده اند.
وی ادامه داد: سازمان‌های مردم‌ نهاد در استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی برای اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر به شمار می رود و تاکنون در این زمینه خوب عمل شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه ایلام در حوزه‌های فرهنگی، درمان و صیانت اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی در زمره استان‌های برتر کشور است، گفت: این استان در حوزه مصرف مواد مخدر استان سفید محسوب می‌شود اما پاکی استان باید حفظ شود و این مسئولیت در این حوزه را خطیرتر می‌کند.
وی ادامه داد: حمایت‌های مادی و تجهیزاتی به استان ایلام برای مقابله با این موضوع افزایش می یابد و همه دستگاه‌ های دخیل در مقوله مبارزه با مواد مخدر باید استان ایلام را در زمینه ترانزیت مواد ناامن کنند و با متخلفان برخورد قاطع شود.
سردار مویدی گفت: در حوزه توانمندسازی دانش آموزان در کشور اقدام هایی در حال انجام است و به نتیجه‌های خوبی هم رسیده‌ایم که این مهم هم باید در استان ایلام صورت بگیرد.
حسین کلانتری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام نیز در این نشست ضمن اشاره به اهمیت مبارزه اجتماعی با پدیده اعتیاد یادآور شد: در زمینه های پیشگیری، مقابله، درمان و توانمندسازی نیازمند حمایت های بیشتر ملی هستیم.
در پایان این نشست با قدردانی از خدمات رضا صادقیان دبیر پیشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، فهد کمالوندی به عنوان دبیر جدید این شورا معرفی و منصوب شد.

منبع: روابط عمومی استانداری

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.