کدخبر : 5471
سه‌شنبه 14 فوریه 2017 - 12:45
فاقددیدگاه

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به معنای واقعی دانشگاهی نسل سومی است

رئیس آموزشکده فنی پسران ایلام با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای پنجه‌های طلایی برای توسعه صنعت هستند، گفت: خوشبختانه برخی امکانات دانشگاه مانند میز سلف‌سرویس غذاخوری، میز کامپیوتر، تخت‌خواب دانشجویان، میز آتلیه‌ی معماری، تریبون اساتید، نصب کاغذدیواری بر روی دیوارهای فرسوده با دست توانمند دانشجویان این دانشگاه ساخته شده است.

«جواد باژدان» اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۲۰ دانشجو در ۱۰ رشته کاردانی و ۲ رشته کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای پسران مشغول فراگیری مهارت هستند.

وی بابیان اینکه امسال ۲ رشته کاردانی گاز و تأسیسات خانگی و یک‌رشته کارشناسی مهندس برق قدرت به رشته های این مرکز اضافه‌شده است ، افزود: رشته مهندسی برق قدرت دارای بیشترین  دانشجو  در این دانشگاه است.

باژدان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته مشکل جدی خوابگاه داشتیم اما با پیگیری‌ها ۳۳۰ دانشجوی متقاضی خوابگاه در خوابگاه‌های داخل دانشگاه فنی و حرفه‌ای اسکان داده‌شده‌اند و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

رئیس آموزشکده فنی پسران ایلام با اشاره به اینکه طبق آمارها و رصدهای انجام‌شده بیشترین فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی شاغل دانشجوآموختگان این مرکز آموزشی هستند، تصریح کرد: برآوردها نشان می‌دهد تقریبا ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

باژدان با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از شاغلان مؤسسات و شرکت‌های خصوصی از فارغ‌التحصیلان این مرکز هستند،  افزود: تقریبا تعداد دانشجویان امسال و سال گذشته‌ی این دانشگاه مساوی بوده و شاهد افزایش پذیرش دانشجو نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت که دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه نسل سومی است و  دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه با توجه به مهارت‌هایی که می‌آموزند پنجه‌های طلایی برای توسعه صنعت هستند.

رئیس آموزشکده فنی پسران ایلام بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار مترمربع محوطه‌سازی و دیوارکشی حفاظتی انجام‌شده است، افزود: خوشبختانه برخی امکانات دانشگاه مانند میز سلف‌سرویس غذاخوری، میز کامپیوتر، تخت‌خواب دانشجویان، میز آتلیه‌ی معماری، تریبون اساتید، نصب کاغذدیواری بر روی دیوارهای فرسوده  با دست توانمند دانشجویان این دانشگاه ساخته شده است.

باژدان با بیان اینکه توسعه و تجهیز این دانشگاه به‌صورت جدی در دستور کار است و استاندار به طبع سیاست‌های دولت از موضوع مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال حمایت می‌کند و به این دانشگاه نظری خاص دارد.

وی بابیان اینکه شهرداری قول مناسب‌سازی و زیباسازی داخل محوطه این دانشگاه را داده که امیدواریم این مهم انجام شود، ابراز امیدواری کرد مشکلات این مراکز در استان‌هایی مانند ایلام حل شود.

منبع: ایسنا منطقه ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.