کدخبر : 5426
سه‌شنبه 7 فوریه 2017 - 14:12
فاقددیدگاه

۲۷۰ میلیارد ریال برای بهسازی سکونت گاه های غیر رسمی ایلام هزینه شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت:در راستای اجرای طرح بازآفرینی در محلات ناکارآمد و سکونتگاه های غیر رسمی استان 270 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی(وزارت راه و شهرسازی)، استانی و شهرداری هزینه شده است.

سید کمال الدین میرجعفریان با اشاره به اینکه این مبلغ امسال و سال گذشته در محلات هدف ایلام هزینه شده است، افزود: برای رونق ساخت و ساز در این محلات مشوق هایی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی و مطالعات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری را در دستور کار قرار داده و در این استان هم ساماندهی این سکونت گاه ها و بافت های فرسوده شروع و مطالعات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر هم تهیه شده است.
وی افزود: نزدیک به ۲۵۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در این استان وجود دارد که بیشتر آنها در شهر ایلام و در مناطق بان برز، بانبور و سبزی آباد استقرار یافته اند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام به وضعیت بافت های فرسوده استان اشاره کرد و گفت: از ۱۰ شهرستان استان ایلام، سه شهرستان ایلام، ایوان و آبدانان دارای بافت فرسوده و حاشیه ​ای شناسایی شده​ هستند که طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور قرار بود سالانه ۱۰ درصد از این بافت​ها بازسازی و احیا شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
وی اضافه کرد: در مجموع حدود ۹۰ هزار نفر از جمعیت این سه شهرستان (ایلام، آبدانان، ایوان) در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی ساکن هستند به عبارتی حدود ۵۰ درصد جمعیت شهری این شهرها ساکن در بافت های فرسوده هستند.
میرجعفریان با اشاره به سهمیه مناسب هشت هزار واحدی این استان در زمینه تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده افزود: تا کنون تنها یک هزار و ۶۰۰ نفر برای بازسازی منازل مسکونی خود ثبت نام کرده اند که امیدواریم تا پایان سال جاری این تعداد واحد باقی مانده(۶ هزار و ۴۰۰ واحد) با استقبال بیشتر مردم جذب و تبدیل به تسهیلات و ساخت و ساز شود.
بیش از ۵۰۰ هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت های فرسوده و ۲۵۰ هکتار را نیز سکونت گاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع ۳۰ درصد محدوده شهری این استان را شامل می شود.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.