کدخبر : 5420
سه‌شنبه 7 فوریه 2017 - 13:31
فاقددیدگاه

مطالبه ۹۰۰ میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از بیمه ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مطالبه دانشگاه ها از مراکز بیمه گذار از 400 میلیارد ریال به 900 میلیارد ریال افزایش یافته و به علت عدم این دریافتی ها افزون بر 10 ماه است که پزشکان و 6 ماه پرستاران و کادر درمانی کارانه خود را دریافت نکرده اند.

دکتر علی دل پیشه روز سه شنبه در نشست خبری با اظهار کرد: بدهی دانشگاه به پرستاران، کادر درمانی و پزشکان ۸۰۰ میلیارد ریال است که در صورت پرداخت مطالبات بیمه ایف دانشگاه نسبت به پرداخت بدهی های خود به پرسنل اقدام می کند.
وی افزود: در قالب طرح تحول سلامت از ۲ سال گذشته تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی مدرن به استان ایلام وارد شده که مهمترین آنها خرید یک دستگاه ام آر آی، چهار دستگاه سی تی اسکن است ضمن اینکه مراکز درمانی استان مجهز به دستگاه رادیولوژی دیجیتال شده اند.
دکتر دل پیشه به موضوع آموزش در طرح تحول اشاره کرد و یادآور شد: در استان ایلام ایجاد آموزش های مجازی، تلاش برای بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی و جذب دانشجوی خارجی، حرکت به سوی دانشگاه های موسوم به نسل سوم که دانشگاه های کارآفرین و درآمد زا هستند برای توانمندسازی دانشکده های علوم پزشکی در قالب دستاوردهای طرح تحول در دستور کار است.
وی در مورد سلامت محیط زیست انسانی و با اشاره به آلایندگی شرکت پالایش گاز ایلام تاکید کرد: مقرر شد در همه پروژه ها و طرح های عمرانی، زیربنایی و کارخانه ها علاوه بر پیوست زیست محیطی، پیوست سلامت نیز لحاظ شود تا در آینده هنگام فعالیت این طرح ها مشکل های سلامت و بهداشت برای مردم ایجاد نشود.
دکتر دل پیشه درباره طرح پزشک خانواده گفت: هم اکنون تمام مناطق روستایی و شهری استان دارای پزشک خانواده هستند و ۸۵ درصد این طرح در استان ایلام در قالب برنامه های بهداشتی و آموزشی در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، از زمان آغاز طرح تحول سلامت تا پایان دی ماه امسال در استان ایلام، ۱۶۴ هزار و ۸۳۳ مورد بستری، ۱۰۷ هزار و ۸۹۴ عمل جراحی، افزون بر سه میلیون و ۴۰۷ هزار ویزیت و ۱۱ هزار و ۵۶۸ مورد زایمان طبیعی با همکاری ۱۹۳ پزشک عمومی و متخصص تمام وقت انجام شده است.

منبع: ایرنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.