کدخبر : 5406
شنبه 4 فوریه 2017 - 15:12
فاقددیدگاه
استاندار ایلام:

برجام باعث رونق سرمایه گذاری و رفع مشکلات حوزه های مختلف شده است

استاندار ایلام گفت: ارتقا منزلت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه های جهانی و رونق سرمایه گذاری و رفع مشکلات بخش های گوناگون از مهمترین دستاورد برجام بوده است.

محمد رضا مروارید روز شنبه در جمع مردم روستای بیشه دراز دهلران اظهار کرد: اکنون وضعیت تولید و فروش بعضی از تولیدات از جمله نفت در کشور به شرایط پیش از تحریم ها رسیده است که می تواند باعث افزایش سرمایه شده و به رونق و اشتغال در استان های مختلف به ویژه مناطق مرزی کشور کمک کند.
وی با اشاره به تحریم ها و مشکلات فراوان در این زمینه یادآور شد: امروز با اجرایی شدن برجام بسیاری از این مشکلات در حوزه های مختلف از جمله حوزه نفت و گاز رفع شده است و وظیفه داریم ضمن حفظ عزت در مقابل دشمن به مردم نیز خدمت کنیم.
وی با اشاره به اثرهای جنگ تحمیلی در استان ایلام افزود: در آن زمان فرصت عمران آبادانی از استان های مرزی و درگیر جنگ گرفته شد اما امروز این فرصت در این مناطق به ویژه روستاهای مرزی بوجود آمده و اقدام های مفید و موثری در دستور کار و در حال اجرا شدن است.
مروارید یادآور شد: روستای بیشه دراز با توجه به نسبت جمعیت آن و شهدایی که تقدیم انقلاب و ارزش ها کرده زمینه معرفی به عنوان روستای نمونه گردشگری در سطح کشور را نیز دارد.
استاندار ایلام ادامه داد: کار مقاوم سازی و توجه به المان ورودی روستای بیشه دراز در دستور کار قرار گیرد و با توجه به ظرفیت های گردشگری این روستا همچنین قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و استفاده از ظرفیت بوم گردی در جهت اشتغال و رونق منطقه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی از اختصاص ۲ میلیارد ریال اعتبار برای مسجد روستای بیشه دراز و ساماندهی خیابان ها و معابر این روستا خبر داد و گفت: پنج هزار میلیارد ریال نیز برای چهار بانده کردن مسیر دهلران به مهران در وزارت مسکن تصویب شده که در یک دوره پنج ساله اجرایی می شود.
استاندار ایلام گفت: اجرای سامانه گرمسیری، طرح های آبیاری در مناطق عین خوش، فکه، دشت عباس و میمه همچنین پروژه هایی در حوزه بهداشت، درمان و گازرسانی از جمله این اقدام ها است که زمینه پیشرفت منطقه را پیش از پیش فراهم کرده است.
وی افزود: زیرساخت های مرز چیلات نیز که از مطالبه های جدی مردم این منطقه است در حال انجام است و در تلاشیم به زودی بازارچه آن نیز راه اندازی شود.
در سفر استاندار ایلام به دهلران برای بهره برداری و کلنگ زنی از پروژه های این شهرستان معاونان استاندار و جمعی از مدیران کل وی را همراهی می کنند.
همزمان در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در آیینی با حضور محمدرضا مروارید استاندار ایلام بهره برداری و کلنگ زنی از ۶۲ پروژه در شهرستان مرزی دهلران آغاز شد.
شهرستان دهلران در ۲۲۰ کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد.

منبع: ایرنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.