کدخبر : 5399
چهارشنبه 1 فوریه 2017 - 15:06
فاقددیدگاه

ساماندهی و ارائه خدمت به گردشگران ورودی از مرز مهران ضروری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام تاکید کرد: ساماندهی و ارائه خدمت به گردشگران ورودی از مرز مهران ضروری است.

حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح های تکاپو اظهار کرد: راه اندازی یک شرکت خدمات مسافری که در بدو ورود مسافران و گردشگران در مرز مهران نسبت به تامین ارز، بیمه، سیم کارت، رزو هتل، تامین خودرو سواری یا اتوبوس و… اقدام کند، ضروری است.
وی تاکید کرد: با را ه اندازی این شرکت، گردشگران در بدو ورود به کشور از راه مرز بین المللی مهران از سرگردانی به دور می ماند و به راحتی می تواند به همه امکانات و خدمات مورد نیاز خود با کمک یک شرکت معتبر دسترسی پیدا کنند.
وی افزود: بدون شک ساماندهی نشدن مسافران و گردشگران افزون بر ایجاد مشکلات برای آنان تبعات اجتماعی نیز ممکن است به دنبال داشته باشد که این مساله موجب افزایش نارضایتی مسافران و گردشگران خواهد شد.
وی یادآور شد: اگر در استان واسط عراق ساماندهی اولیه انجام شود مسافران و گردشگران به محض ورود از خدمات ارائه شده بهره مند شوند با مشکلات کمتری مواجه خواهند بود.
عسگری گفت: نصب اپلیکیشن گردشگری روی تلفن های همراه گردشگران عراقی که مناطق گردشگری استان، مراکز درمانی، خدماتی، هتل ها و… را تشریح کند نقش مهمی در تداوم حضور آنان در استان خواهد داشت.
وی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این شرکت خدمات ساماندهی مسافران در محل پایانه مرزی، بسیاری از دغدغه های موجود در راستای خدمات رزسانی مطلوب به گردشگران عراقی در استان برطرف شود.
به گزارش ایرنا، اکنون روزانه بیش از پنج هزار زائر وارد کشور می شوند که می توان با برنامه ریزی مناسب برای جذب درآمد از آنان در بخش های گردشگری، توریسم درمانی، ایلام گردی و… در استان سود برد.
در این نشست همچنین طرح کمپ گردشگری عشایری و ساماندهی پشم استان نیز مطرح شد که برای حمایت مالی و اختصاص تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پس از ثبت شرکت، تامین زمین و فراهم شدن زیر ساخت های اولیه موافقت شد.
در طرح کمپ گردشگری عشایری قرار است به گردشگران و مسافران در ایام مختلف خدمات مناسبی در بخش گردشگری، کوهنوردی، تیراندازی، اسب سواری و استقرار و اقامت در زیر سیاه چادر به شیوه سنتی و تهیه غذاهای محلی و ارگانیک ارائه شود.
بر اساس پیش بینی ها، در مرحله نخست اجرای این طرح برای ۴۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.
در طرح پشم ریسی نیز قرار است پس از ارائه آموزش به افراد متقاضی و تامین پشم مورد نیاز به آنان و خرید تضمینی نخ از افراد بتوان ارزش افزوده پشم استان را بالا برد.
طرح تکاپو یکی از بسته های اشتغالزایی دولت یازدهم است که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هدف توسعه و ساماندهی کسب و کارهای خرد و خانگی و اتصال آن به بنگاه های کوچک و متوسط پیگیری و اجرا می شود.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.