کدخبر : 5373
شنبه 28 ژانویه 2017 - 15:15
فاقددیدگاه
استاندار ايلام:

صبر، استقامت و فداکاری‌های خانواده‌ شهدا ستودنی است

استاندار ایلام گفت: صبر، استقامت و فداکاری‌ خانواده‌ شهدا ستودنی است و دیدار با پدر و مادر و فرزندان شهدا روحیه معنوی و مضاعف به انسان می بخشد.

محمدرضا مروارید روز شنبه در سومین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: صبر و تحمل پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا ستودنی است، برای ما افتخاری بزرگ است که در دولتی خدمت می کنیم که در خدمت خانواده های این عزیزان هستیم زیرا این قشرعزیز تمام هستی خود را صرف دفاع از انقلاب و نظام فدا کردند.
وی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، افزود: دیدار با خانواده شهدا علاوه بر اینکه باعث ارتقا روحیه می شود انگیزه ما را در رسیدن به اهداف والای نظام مقدس اسلامی بیش از پیش تقویت می کند.
مروارید با تاکید بر ضرورت جمع ‌آوری آثار و مستندات دوران دفاع مقدس استان ایلام به عنوان استانی که همواره در خط مقدم حضور داشته است، یادآور شد: رمز پیروزی ما در مقابل استکبار در دوران دفاع مقدس تجربیات، روایات و خاطرات رزمندگان آن دوران است.
وی تاکید کرد: پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در طول هشت سال جنگ تحمیلی برای این کشور عزت، افتخار کسب کردند به عبارتی دیگر می توان گفت که امنیت امروز جامعه ماحاصل رشادت های دیروز این عزیزان بوده است.
استاندار ایلام گفت: انتظار می رود در مناسبت ها و بزرگداشت های مختلف از دلاورمردی های رزمندگان و پیشکسوتان دوران هشت سال جنگ تحمیلی تجلیل و تقدیر شود.
وی در خصوص ثبت رسمی آثار و عملیات های دوران هشت سال جنگ تحمیلی در استان گفت: ثبت عملیات هایی همچون مهران، میمک، شرهانی، موسیان و شهدای زمین فوتبال چوار یک ضرورت تلقی شده و باید خیلی وقت پیش درتقویم ملی ثبت می شدند.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اهمیت برگزاری یادمان‌های شهدا گفت: یکی از وظایف ما نسبت به شهدا الگو گرفتن از آنها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است که برگزاری این گونه یادواره ها خود باعث ایجاد انگیزه مضاعف بین جوانان و آشنایی بیشتر آنان با فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد.
مروارید بر ضرورت استفاده از تشکل های مردم نهاد در بهتر شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: سازمان های مردم نهاد تاثیر بسیاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب استان در آینده نزدیک نیز گفت: نمایشگاه‌های کتاب با هدف گسترش فرهنگ مطالعه برگزار می‌شوند، باید تلاش کرد تا با برپایی نمایشگاه‌ها و برنامه های مختلف این فرصت را برای مخاطب به وجود آید که هرچه بیشتر با شهدا و فرهنگ حماسه و ایثار آشنا شوند.
استاندار ایلام به برگزاری همایش مدافعان حرم در اواخر هفته جاری در استان اشاره کرد و افزود: حضور در این اینگونه همایش ها به نوعی دنباله رو راه شهیدان دوران دفاع مقدس است.
مروارید با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر این ایام را فرصتی مناسب برای دیدار با خانواده های شهدا و افرادی که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی شکنجه یا زندان رفته اند دانست.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.