کدخبر : 5367
پنج‌شنبه 26 ژانویه 2017 - 13:56
فاقددیدگاه
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام:

قفل شدن سیستم برخی بانک‌ها برای اعطای تسهیلات، مشکلی بر سر راه صنعت استان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات بخش صنعت و تولید در استان، قفل شدن سیستم برخی بانک‌ها برای پرونده‌هایی که تکمیل شده‌اند، گفت: 43 پرونده برای بررسی و پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی استان در دست بررسی است.

مهندس «یاراله نصیری» در نشست توسعه و رونق بخشی به صادرات غیرنفتی استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون ۳۰ جلسه اصلی و فرعی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که ۴۱۳ مصوبه در حوزه بانکی اعم از پرداخت یا تعیین تکلیف تسهیلات، تامین مواد اولیه معافیت و تخفیف مالیاتی امور کارگری و زیربنایی، تامین سوخت و سایر موارد است.

وی افزود: ۲۳۹ طرح و واحد صنعتی و کشاورزی به مبلغ یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال پس از تایید در کمیته بررسی به کارگروه استانی ارجاع و ۱۷۵ فقره از آنها به مبلغ یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

نصیری با بیان اینکه ۸۶ طرح و واحد تولیدی بیش از ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: ۳۰ فقره از این طرح‌ها با بیش از ۲۰ میلیارد ریال در بخش صنعت و ۵۶ فقره با بیش از ۶۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال نیز خارج از طرح رونق پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: ۴۳ پرونده به مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال نیز برای بررسی و پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی استان در دست بررسی است.

وی گفت: بیشترین پرداختی تسهیلات به واحدهای تولیدی استان مربوط به بانک کشاورزی به مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال است، ۶۰ میلیارد ریال مربوط به بانک تجارت، ۴۰ میلیارد ریال بانک ملی و ۷۰ میلیارد ریال نیز مربوط به بانک صادرات است.

نصیری یکی از مشکلات این بخش را قفل شدن سیستم برخی بانک‌ها برای پرونده‌هایی که تکمیل شده‌اند دانست و ادامه داد: مشکل دیگر در این زمینه پای کار آمدن قضات و تغییر نگاه آنها به فعالیت واحدهای صنعتی و همکاری آنها با صاحبان صنایع است.

به گفته وی، مسئولان در تلاش هستند از همه‌ ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده کرده و با حمایت از واحدهای تولیدی و رونق دوباره آنها، زمینه را برای تولید با کیفیت و استاندارد به منظور صادرات کالاها را فراهم کنند.

منبع :ایسنا منطقه ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.