کدخبر : 5358
چهارشنبه 25 ژانویه 2017 - 14:34
فاقددیدگاه
شرکت مخابرات ایلام در دسترس نیست

برای آنلاین شدن این شرکت نیاز به تغییر و تحول است

سهل انگاری در احقاق حقوق شرکت مخابرات در برابر شرکت های خصوصی که منجر به ضرر میلیاردی به شرکت مخابرات شده است (پرونده شرکت ارتباطات مبنا) در این پرونده برخلاف قوانین مخابرات حدود یک و نیم میلیارد تومان تجهیزات هواوی شرکت مخابرات استان را بدون طی تشریفات قانونی و مناقصه جهت تعویض با تجهیزات zte (تجهیزات جدیدتر) به شرکت ارتباطات مبنا واگذار می شود اما پس از مدتی شرکت ارتباطات مبنا دبه در می آورد.

وضعیت نامناسب و قطعی های مداوم adsl شرکت مخابرات، مردم ایلام را کلافه کرده و علت اصلی آن هم کم فروشی شرکت مخابرات است به این صورت که چون واگذاری adsl به تعداد خیلی زیادی از مردم انجام شده در حالی که پهنای باند قابل دسترسی، نصف این تعداد پورت واگذار شده هم نیست.
دنیا دهکده جهانی است و معنای این جمله معروف همین شبکه های ارتباطی و فضای مجازی است که آدم ها ار طریق گوشی های هوشمند و اینترنت شرکت مخابرات! با هم در ارتباط هستند.
روزانه میلیون ها کلمه رد و بدل می شود و معنا و مفهوم آن آگاهی بخشی بیشتر به مردم است؛ امروز می توان به لطف ارتباطات و گوشی های هوشمند و شرکت مخابرات ایلام! همگی در دسترس باشیم.
دولت تدبیر و امید نیز همگام با گسترش ارتباطات در دنیا در صدد جا نماندن از این تحولات شگرف در عرصه ارتباطات است و البته در سطح کلان نیز موفق بوده است و نگاه مسوولان کشوری بر این نکته تاکید دارد که سامانه ارتباطات و شرکت مخابرات باید به روزترین و آنلاین ترین شرکت باشد!
در ایلام نیز استاندار به عنوان بالاترین شخص اجرایی استان همیشه در دسترس و پاسخگو است و به خوبی از ابزار رسانه برای بیان خدمات دولت استفاده می کند.
همیشه پای سیستم ارتباطاتی و شرکت مخابرات ایلام می لنگد، یا گوشی های مشترکان در دسترس نیست، یا هنوز در عصر جهانی شدن برخی جاده ها و شهرها و روستاهای ایلام آنتن نمی دهند و یا خود شرکت مخابرات کم فروشی می کند و برخلاف تبلیغات این شرکت، اینترنت آن اصلا کیفیت ندارد و شهروندان ایلامی را کلافه کرده است.
توسعه شبکه تلفن درون شهری ایلام چند سالی است با مدیریت جدید متوقف شد و هر شهروند ایلامی که به دنبال درخواست خط تلفن ثابت برای منزل و یا مغازه است با جواب مایوس کنند ‘شبکه پر است و ظرفیت ندارد’ مواجه می شود چرا که هیچ گونه توسعه شبکه ای در شهر ایلام در عصر ارتباطات و دهکده جهانی و در چند سال گذشته صورت نگرفته است.
شبکه فعلی ایلام قدیمی و فرسوده و غیر قابل توسعه است و مخابرات ایلام هم هیچ برنامه ای برای توسعه این شبکه ندارد و مسئولان آن به بهانه ‘هزینه بر’ بودن مردم را از نعمت تلفن ثابت که کم هزینه و مطمئن تر است محروم کرده اند.
متاسفانه یکی از بدترین خصلت های برخی مسئولان ادارات استان ترجیح دادن راحتی صندلی ریاست و مزایای آن بر منافع مردم است، مدیران مخابرات ایلام بخاطر بحث کاهش هزینه ها و داشتن تراز مالی مثبت و توانمند نشان دادن خود به مدیران شرکت مخابرات مرکز نه تنها حاضر به توسعه شبکه شهری نیستند بلکه متاسفانه حاضر به خرید قطعات کلیدی برای ارتقای سیستم و به روز آوری آن هم نبوده و در این میان منافع مردم و استان نادیده گرفته می شود تا رضایت مدیران مرکزی را بیشتر جلب کنند که می طلبد هرچه زودتر تغییر رویه داده و منافع مردم ایلام را بهتر و بیشتر در برنامه هایشان در نظر گیرند.
این در حالیست که حقوق ها و پاداش های مدیران این شرکت همیشه با گلایه کارمندان و کارشناسان با تجربه و دلسوز آن همراه بوده است.
ای کاش حاتم بخشی مدیرعامل این شرکت در بحث پرداخت ها به… شامل مردم هم می شد و برای توسعه شبکه ها و ارتقای آن دست ایشان نمی لرزید.
علیرغم اینکه امواج ارتباطات و اینترنت پرسرعت اکثر مسئولان را در حالت آنلاین و هوشیاری ۲۴ ساعته! قرار داده است متاسفانه امواج ارتباطات و اینترنت کم سرعت و بی کیفیت شرکت مخابرات ایلام تاثیری آنچنانی بر مزاج و ذائقه مدیران این شرکت برای ایجاد تغییرات و ارتقای سیستم ها نگذاشته و برای بیدار شدن آنها و همراهی با خواسته های مردم نیازمند تغییر و تحول در این شرکت هستیم.
اکثر کارمندان شرکت از تبعیض در پرداخت ها گلایه مند هستند.
وضعیت نامناسب و قطعی های مداوم adsl شرکت مخابرات، مردم ایلام را گلافه کرده و علت اصلی آن هم کم فروشی شرکت مخابرات است بدین صورت که چون واگذاری adsl به تعداد خیلی زیادی از مردم انجام شده در حالیکه پهنای باند قابل دسترسی، نصف این تعداد پورت واگذار شده هم نیست و سرعت پهنای باند که برابر قرارداد به مردم واگذار شده در صورتی تحقق می یابد که حداقل نصف مشترکین فعلی این شرکت باید off line باشند.
با این اوصاف هر چقدر مشترکان مخابرات ایلام پهنای باند بیشتری خریداری کنند هیچ ارتقایی در کیفیت اینترنت صورت نمی گیرد.
و اما علاوه بر موارد فوق شرکت مخابرات ایلام باید در خصوص موارد زیر به طور مشخص پاسخگو باشد:
استفاده مجدد از بازنشستگان به جای جوانان تحصیلکرده بیکار که با هزاران امید چشم انتظار بکارگیری در این شرکت هستند.
عدم پرداخت به موقع بیمه کارکنان که باعث مشکلات عدیده ای در مراجعه کارکنان به واحدهای بیمارستانی جهت کارهای درمانی شده است.
عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات بازنشستگان که با تجمعات این عزیزان در شرکت مخابرات برای پیگیری مطالبات به همراه بوده است.
سهل انگاری در احقاق حقوق شرکت مخابرات در برابر شرکت های خصوصی که منجر به ضرر میلیاردی به شرکت مخابرات شد (پرونده شرکت ارتباطات مبنا) در این پرونده برخلاف قوانین مخابرات حدود یک و نیم میلیارد تومان تجهیزات هواوی شرکت مخابرات استان را بدون طی تشریفات قانونی و مناقصه جهت تعویض با تجهیزات zte (تجهیزات جدیدتر) به شرکت ارتباطات مبنا واگذار می شود اما پس از مدتی شرکت ارتباطات مبنا دبه در می آورد آن هم به بهانه عدم وارد کردن تجهیزات جدید.
در حال حاضر مدت یکسال و اندی از این قضیه می گذرد و متاسفانه شرکت مخابرات ایلام ظاهرا ضمانت نامه یک و نیم میلیاردی شرکت مبنا را تمدید نکرده با این اوصاف هم تحهیزات شرکت مخابرات از دست رفته و هم ضمانت نامه تمدید نشده است.
وضعیت نابسامان شبکه و عدم رفع به موقع مشکلات شبکه درون شهری متاسفانه رفع مشکلات شبکه درون شهری حداقل با تاخیر دو یا سه ماهه انجام می شود در این رابطه همچنین می توان به عدم توسعه شبکه در خیلی از نقاط داخل شهر نیز اشاره کرد.
واگذاری امکانات شرکت مخابرات در برخی مراکز استان به سایر اپراتورها یا شرکت های اینترنتی بدون قرارداد مشخص و استفاده این شرکت ها از امکانات مخابرات شامل فیبر و…
و موارد دیگر از جمله استخدام باجناق و پسرخاله و… که در حوصله این یادداشت نیست و درج آنها در آینده نزدیک صورت می گیرد.
ختم کلام حکایتی خواندنی از عبید زاکانی که شباهت زیادی به وضعیت فعلی شرکت مخابرات ایلام و اینترنت آن دارد!
کسی مردی را دید که بر خری کند رو نشسته گفتش کجا می‌روی؟ گفت: به نماز جمعه؛ گفت: ای نادان اینک سه شنبه باشد. گفت: اگر این خر شنبه‌ام به مسجد رساند نیکبخت باشم.
منبع: پایگاه خبری غرب آنلاین

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.