کدخبر : 5351
چهارشنبه 25 ژانویه 2017 - 8:52
فاقددیدگاه

رهاورد سفر مقامات بلندپایه کشوری به ایلام مشخص نیست

پايگاه خبري جامك/ مهدي كاكاخاني: سفر وزرا، معاونین ریاست جمهوری و مقامات بلند پايه كشور به استان هاي دورافتاده و برگزاري نشست ها و جلسات تخصصي اقدام خوب و حسنه اي است كه می تواند گشاينده مشکلات بوده و زمينه شناسايي دقيق موانع و بررسي نيازمندي هاي مناطق دوردستي كه به مراكز تصميم گير دسترسي آسان را ندارند، فراهم نمايند.

همانطور که مشخص است از ابتدای سالجاری شاهد تردد و رفت و آمد مقامات بلندپایه دولت یازدهم به استان بوده ایم اما جز انتشار تصاویر این نشست ها و چند خبر کوتاه و نیم بند در خبرگزاری ها، تاکنون نتوانسته ایم به نتایج و ماحصل این ترددهای پر سر و صدا دست پیدا کنیم.

در همین ابتدای هفته جاری شاهد حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در استان ایلام بودیم که به جز کاشت یک نهال در محوطه استانداری ایلام و چند توصیه و راهنمایی برای توجه به حفظ محیط زیست عملا رهاورد قابلی برای استان نمایان نشد. شاید هم اتفاقات خوبی رخ داده و تصمیمات راهگشایی اتخاذ شده است اما جامعه استان در جریان این تصمیمات و نشست ها قرار ندارند.

ضمن این که همزمان با حضور دکتر ابتکار در ایلام، دو طرح بزرگ پتروشیمی استان در انتظار دریافت تاییدیه سازمان محیط زیست کشور برای شروع عملیات اجرایی هستند و حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور فرصت مناسبی برای نهایی شدن این طرح ها در استان بود که امیدواریم این اتفاق رخ داده باشد.

موضوع دیگری که لازم است بدان پرداخته شود این است که؛‌ براساس برنامه های اعلام شده قرار است استان ایلام روز پنج شنبه همین هفته نیز میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.

شکی نیست که حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از بخش های موثر و حایز اهمیت در توسعه بوده و به نظر می رسد علیرغم توجه دولت یازدهم به توسعه زیرساخت های مخابراتی در سطح کلان، اما شاخص فعالیت های این حوزه در استان ایلام امیدوار کننده نبوده و اقدامات انجام شده در مقایسه با میانگین سطح کلان کشوری در سطح مطلوبی قرار ندارد.

دلایل قانع کننده این ادعا؛ تماس روزانه تعداد زیادی از ساکنان شهرهای مختلف استان با بخش ارتباطات مردمی صدا و سیمای مرکز ایلام و یا سایت ها و کانال های خبری و ابراز گله مندی و شکایت از قطعی های مکرر تلفن همراه، عدم آنتن دهی، محدودیت در دریافت خط ثابت تلفن، قطع مکرر اینترنت و موارد مشابه دیگر می باشد.

ضمن این که در مقابل نیز مخابرات استان به این گونه تقاضاها واکنش قابل توجه ای  نشان نمی دهد، به نحوی که مشخص است این مجموعه به خواست مخاطبین خود توجه چندانی نداشته و برای اقناع افکار عمومی و اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده احترام چندانی قائل نمی باشد.

بنابراین حال که وزیر مربوطه به استان سفر می کند و سطح نیازمندی های استان کاملا مشخص است، فرصت مناسبی است تا کمبودهای سخت افزاری و بودجه ای نیز به اطلاع وی رسانده شود و سعی شود با بهره گیری از توان نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فضا سازی رسانه ای و تشکیل نشست های خبری، وزارتخانه مربوطه را متعهد به رفع مشکلات مخابراتی استان نمایند. امید که در ادامه سفرهای استانی مقامات کشوری، ساز وکار مناسبی اتخاذ تا رهاورد این سفرها نیز برای اقشار مختلف جامعه ملموس تر گردد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.