کدخبر : 5344
دوشنبه 23 ژانویه 2017 - 13:01
فاقددیدگاه
مدير كل بحران استانداري ايلام:

گرد و غبار امسال هوای ۱۱ روز ایلام را بحرانی کرد

مدیرکل بحران استان ایلام گفت: ورود گرد و غبار و ریزگردها به هوا و فضای زیستی استان ایلام، امسال هوای 11 روز ایلام را بحرانی و 57 روز را نیز ناسالم و خارج از حد استاندارد کرد.

احمد کرمی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد به بررسی مخاطرات زیست محیطی در این استان پرداخت.
وی افزود: گرد و غبار در یک بازه ده ساله استان ایلام را همچون سایر استان های مرزی با کشور عراق تحت تاتیر خود قرار داده و این پدیده در برخی مواقع هوا را حتی تا ۳۳ درصد بیش از حد مجاز رساند.
کرمی بیشترین میزان آلودگی در ماه ها را مربوط به خرداد و تیر امسال اعلام کرد و یادآور شد: اقداماتی برای پیشگیری و کاهش اثرهای ریز گردها در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته است.
وی نصب دستگاه سنجش ریز گردها در شهرستان های استان، امضا تفاهم نامه با استانداران استان های همجوار در کشور عراق و کاشت نهال و احدات کمربند سبز از جمله این اقدامها اعلام کرد.
مدیرکل بحران استان همچنین در خصوص آتش سوزی در جنگل های استان تاکید کرد: با اقدام های پیگیرانه میزان وقوع آتش سوزی جنگل ها امسال نسبت به سال قبل، ۱۰ درصد کاهش یافت.
کرمی گفت: در سال جاری ۳۱ مورد حریق با ۲۹۲ هکتار سطح آتش سوزی داشتیم در حالیکه این آمار در سال های ۹۳ و ۹۴ به ترتیب ۴۱ مورد و ۱۰۶ فقره آتش سوزی بود.
وی احصای نقاط بحرانی، اطلاع رسانی عمومی، استفاده از ظرفیت مردم، کشیک ۲۴ ساعته در مناطق حساس، ایجاد ۴۲۰ کیلومتر آتش بر، حضور به موقع در نقاط آسیب دیده و فرهنگ سازی را از مهمترین دلایل کاهش آتش سوزی در این استان برشمرد.
کرمی ابراز امیدواری کرد با همراهی بیشتر مردم هم از وقوع آتش سوزی در جنگل ها کاسته شود و هم با توسعه جنگل ها از افزایش روزهای ناسالم و آلوده ناشی از پدیده گرد و غبار در این استان پیشگیری شود.
به گزارش ایرنا، دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه به استان ایلام سفر کرد، شرکت در شورای اداری استان، دیدار با رئیس کل و قضات دادگستری و نمایندگان سازمان های مردم نهاد از برنامه های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر یک روزه به این استان است.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.