کدخبر : 5341
دوشنبه 23 ژانویه 2017 - 10:33
فاقددیدگاه
استاندار ايلام:

چهار بانده کردن جاده ایلام – مهران در اولویت است

استاندار ایلام در بازدید از طرح های راهسازی و چهار بانده کردن جاده ایلام به مهران گفت: تعریض این جاده از محدوده پل کنجان چم تا سد آل اسحاق در اولویت است.

محمدرضا مروارید عصر یکشنبه اظهار کرد: مهمترین اولویت در تکمیل این قطعه بخاطر وجود پیچ های خطرناک و عرض بسیار کم جاده است که همیشه شاهد حوادث ناگوار رانندگی در این مسیر هستیم.
به گفته وی، در ایام منتهی به اربعین حسینی نیز حجم ترافیک در این منطقه بسیار بالا است بنابراین باید هر چه زودتر این مسیر تعریض و به صورت چهار بانده شود.
وی افزود: با توجه به فرصت کم (کمتر از۱۰ ماه تا اربعین سال آینده) باقی مانده باید در بخش هایی از مسیر فعالیت ها به صورت ۲ شیفت و حتی سه شیفت انجام شود تا این مسیر قبل از اربعین ۹۶ تکمیل و به بهره برداری برسد.
استاندار ایلام یادآور شد: عموم دستگاه های خدمات رسان همچون شرکت های گاز، مخابرات و آب باید حداکثر همکاری را با مجریان طرح های راهسازی داشته باشند تا مانعی در اجرای چهار بانده کردن جاده ایلام – مهران نباشد.
مروارید با اشاره به حادثه رانندگی ۲ روز پیش در این مسیر گفت: پیمانکاران باید نسبت به نصب علائم هشدار دهنده و چراغ های گردان به منظور آگاهی رانندگان از تعریض جاده اقدام کند تا حوادث رانندگی هنگام فعالیت ماشین آلات راهسازی روی ندهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در حاشیه این بازدید تاکید کرد: مسیر ایلام به مهران در چهار قطعه تعریض و به صورت چهار بانده می شود.
شاپور پولادی افزود: قطعه اول در محدوده روستای مهدی آباد تا ابتدای جاده قدیم ماربره است که هم اکنون برای اجرا و انتخاب پیمانکار به مناقصه رفته است،
وی یادآور شد: احداث یک تونل در مجاورت تونل راه کربلا نیز در این قطعه پیش بینی شده که ۶۶۰ متر طول دارد و بر اساس برآوردها ۶۰۰ میلیارد ریال برای آن نیاز است ضمن اینکه پیمانکار آن ۱۹ بهمن از طریق مناقصه مشخص می شود و در صورت تامین اعتبار ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره برداری خواهد رسید.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: قطعه دوم به طول ۱۹ کیلومتر تا بخش صالح آباد امتداد دارد و شرکت ماداکتو آن را اجرا می کند، قطعه سوم از صالح آباد تا شهر مهران به طول ۴۵ کیلومتر است که قرارگاه خاتم مجری است.
پولادی با ابراز امیدواری از افتتاح بخش قابل توجهی از این قطعات پیش از اربعین سال آینده گفت: یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال در مجموع برای بهره برداری از این چهار قطعه راهسازی هزینه می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز گفت: یکی از مهمترین قطعات طرح چهار بانده کردن مسیر ایلام به مهران به طول ۴۰ کیلومتر از صالح آباد تا مهران است.
سید کمال الدین میرجعفریان افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ۷۸۰ میلیارد ریال است که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء اجرا می شود و باید ظرف ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.
وی یادآور شد: ۹۵ دستگاه ماشین آلات راهسازی هم اکنون در این محدوده مشغول کار هستند و بر اساس ارزیابی ها باید یک میلیون و ۲۵۰ هزار متر مربع عملیات خاکبرداری انجام شود که تاکنون ۳۳۰ هزار متر مربع آن به پایان رسیده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در ۱۱ کیلومتری این شهر مهمترین کانون تردد زائرین عتبات عالیات است که هر سال بیش از سه میلیون زائر از این مسیر به شهرهای مذهبی عراق سفر می کنند که بخش قابل توجهی از این زائرین در ایام منتهی به اربعین از مرز مهران تردد می کنند.
تعریض و بهسازی جاده ایلام – مهران به طول ۸۵ کیلومتر در یکی دو سال اخیر با توجه به افزایش حجم سفرهای زائرین اربعین در دستور کار مسئولان قرار گرفته و با اتخاذ تدابیر مناسب و اختصاص اعتبار از سوی دولت، بخش هایی از این مسیر در این مدت تعریض شده و عملیات تعریض بخش های دیگری نیز از این جاده در دست انجام است.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.