کدخبر : 5286
چهارشنبه 18 ژانویه 2017 - 12:03
فاقددیدگاه

کارکنان دستگاه های اجرایی ایلام بر اساس برنامه ششم توسعه فوق العاده حقوق دریافت می کنند

نماینده مردم ایلام ، مهران ، سیروان ، چرداول ، ملکشاهی و ایوان در مجلس شورای اسلامی از پرداخت فوق العاده حقوق به کارکنان دستگاه های اجرایی این استان بر اساس بندی از مفاد قانون برنامه ششم توسعه خبر داد.

سلام امینی با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و تصویب آن توسط نمایندگان ملت اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این برنامه با پرداخت فوق العاده به کارکنان دستگاه های اجرایی در مناطق محروم ، استان های کمتر توسعه یافته ، دارای شرایط بد آب و هوایی و عملیاتی موافقت کردند که بر این اساس از ابتدای مهر ماه سال آینده باید ۲۰ درصد فوق العاده حقوق به کارکنان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در استان های ایلام ، کرمانشاه و کردستان پرداخت شود که تحقق آن نیازمند تصویب نهایی توسط اعضای شورای نگهبان است.

* افزایش سهم استان ایلام از درآمدهای نفتی

وی افزود: پیش از این سهم استان ایلام از محل درآمدهای نفت و گاز ۲ درصد بود که در چارچوب برنامه ششم توسعه این مقدار به سه درصد افزایش یافته است که در صورت تحقق این مصوبه منابع درآمدی بسیار خوبی به استان جذب شده و می توان از این محل برای اجرای طرح های زیربنایی و اشتغالزا بهره برد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم یادآور شد: همچنین به منظور توانمندسازی و ارتقای سطح معیشتی و رفاهی خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی میزان کمک هزینه نقدی این خانوارها بر اساس لایحه برنامه ششم توسعه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال در ماه افزایش یافته است.

* اولویت واگذاری طرح های حوزه نفت و گاز به شرکت های بومی هر استان

امینی ادامه داد: یکی از مهم ترین رویکردهای برنامه ششم توسعه توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است که بر این اساس در واگذاری طرح های حوزه نفت و گاز اولویت با شرکت های بومی آن استان است که امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبه و با توجه به برخورداری استان ایلام از منابع عظیم انرژی شرکت های ایلامی توانمندی خود را به اثبات رسانده و ضمن اشتغالزایی شاهد رونق فضای کسب و کار و درآمدزایی در استان باشیم.
وی اضافه کرد: کارفرمایان و کارآفرینانی که از نیروهای جوان و تحصیل کرده در پروژه های خود استفاده کنند، بر اساس مفاد برنامه ششم توسعه تا ۲ سال از پرداخت سهم بیمه کارفرما و بیمه بیکاری معاف خواهند شد.
نماینده مردم ایلام ، مهران ، سیروان ، چرداول ، ملکشاهی و ایوان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از بندهای لایحه برنامه ششم توسعه برای حمایت از کشاورزان است که در چارچوب این مصوبه سود ، کارمزد و جریمه دیرکرد تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه بخشوده شده و اصل وام آنها به مدت سه سال استمهال می شود.
امینی تاکید کرد: بانک مرکزی بر اساس مفاد لایحه برنامه ششم توسعه موظف شده است سالانه به ۵۰ هزار نفر از رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه سابقه جبهه و یا آزادگان دارای سه ماه اسارت تسهیلات مسکن پرداخت کند که اجرای آن می تواند در ارتقا وضعیت معیشتی این عزیزان مثمرثمر باشد.

منبع: ایرنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.