کدخبر : 5255
جمعه 13 ژانویه 2017 - 19:17
فاقددیدگاه
امام جمعه ایلام:

هوشیاری و بصیرت مهمترین ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود

امام جمعه ایلام گفت: هوشیاری و بصیرت از مهم‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تشییع جنازه‌ی باشکوه وی پاداش عملکرد صحیح ایشان بود که این مراسم را به همایش وحدت ملی با محوریت رهبری تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به ارتحال مجاهد نستوه، یار دیرین امام و رهبری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز آن مرحوم نبرد با منافقان، لیبرال‌ها، کفار کمونیستی و سلطنت‌طلب‌ها بود و همواره در کنار امام و روحانیت مبارز در مصاف با این عناصر ضدانقلاب عالی درخشید و به همین علت در آن زمان ترور شد و سخنان افشاگرانه‌ی این روحانی مبارز علیه منافقین در خطبه‌های نماز جمعه کینه و بغض آنان را نسبت به او صدچندان کرده بود.

وی ادامه داد: سلطنت‌طلب‌ها، نهضت آزادی، فداییان خلق نیز با وی دشمنی داشتند چون ایشان شناخت عمیقی از این گروه‌ها در دوران زندانی بودن به دست آورده بود وبر اهدافشان آگاهی داشت علیه آنان افشاگری می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هوشیاری و بصیرت را از مهم‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: یادم نمی‌رود در همین ایلام گروهک‌هایی مانند منافقین و جنبشی‌ها شعبه داشتند و هنگام انتخاب هاشمی رفسنجانی به‌عنوان رییس مجلس، در خانه‌ای در اطراف مسجد جامع جمع شده بودند و تمسخر می‌کردند و می‌گفتند آخوندی با این وضعیت ظاهری چگونه می‌تواند رییس پارلمان کشوری مانند ایران شود که ماهیت این افراد بعداً مشخص و با بنی‌صدر هم‌دست شدند و با مسعود رجبی و رییس جنبش که اسم او را ذکر نمی‌کنم توطئه‌ی قتل امام را طراحی کردند که مرحوم خزعلی در مسجد اعظم این موضوع را افشا کرد.

لطفی با بیان اینکه مرحوم هاشمی راست‌قامت در برابر این‌ها ایستاد، ادامه داد: موضع‌گیری روحانیت بر اساس صداقت است اما گروه‌هایی که سنگ آقای هاشمی را به سینه می‌زنند به پرونده‌ی ننگین خود نگاهی بیندازند، کسی که کتابی را با عنوان «دیکتاتور سرخ‌پوش» علیه این یار دیرین امام و رهبری نوشت میلیاردها تومان از فروش آن کتاب به جیب زد و ثروت‌های نجومی را به ایشان نسبت داد.

امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: در اوج دولت اصلاحات هر چه توانستند علیه هاشمی گفتند و نوشتند و در دانشگاه‌ها علیه ایشان سخنرانی و ایشان را به‌عنوان عامل کشتار هزاران نفر معرفی می‌کردند اما در سال‌های اخیر که فکر می‌کردند هاشمی با آنهاست و رهبر معظم انقلاب از این رویکرد به‌عنوان «وسوسه‌ی خناسان» نام برد، درصدد بودند خود را به آن شخصیت ممتاز نزدیک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: هاشمی در اوج فتنه فریاد زد «خط قرمز من رهبری است» و این تفاوت هاشمی با سران فتنه‌ است که هم‌اکنون در حصر به سر می‌برند. یکی از همین سران فتنه آن روزها گفت: «هاشمی از پشت به ما خنجر زد»، این‌ها در حافظه‌ی تاریخ خواهد ماند، هاشمی نماد امام‌گرایی و پیروی از امام و رهبری بود، اما شما در اوج دولت اصلاحات به آمریکا و انگلستان رفتید و برای به راه انداختن انقلاب مخملی پول گرفتید و در قضیه‌ی مجلس ششم که هاشمی هم کاندید شد، آن‌چنان او را تخریب کردند که ناچار شد برای حفظ امنیت، استعفا دهد، چون می‌دانستند اگر هاشمی رییس مجلس می‌شد آن‌همه فجایع در سیاه‌ترین و ننگین‌ترین آن دوره مجلس پیش نمی‌آمد، شاهد مدعا هم این است که برخی نمایندگان آن دوره در آمریکا و اسراییل هستند و برخی در زندان به سر می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه مردم همه‌ی جریان‌های سیاسی را می‌شناسند، گفت: کسی نتوانست هاشمی را از امام و رهبری و انقلاب جدا کند و این تشییع جنازه‌ی باشکوه پاداش عملکرد صحیح ایشان بود و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که ما مردم را به خیابان کشانده‌ایم، برخی در تشییع جنازه هاشمی با وضع ظاهری خاص خود می‌خواستند حرف خودشان را بزنند اما تودهنی خوردند و در امواج خروشان مردم بهت‌زده شدند و اربابانشان در آمریکا بر این حقیقت اعتراف کردند که این مراسم به همایش وحدت ملی با محوریت رهبری تبدیل شد.

وی ادامه داد: هدف کسانی که فتنه ۸۸ را راه انداختند این بود که آمریکا به ایران برگردد و علیه اصل ولایت شعار دادند و به مؤلفه‌های اصلی پیروزی انقلاب یعنی امام و عاشورا حمله کردند و می‌خواستند از مراسم تشییع‌جنازه هاشمی بهره‌برداری کنند اما موج خروشان مردم موجب شد در لاک خود بخزند.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به مذاکرات اخیر تیم مذاکره کننده، اظهار کرد: در این مذاکرات روشن شد آمریکا نقض پیمان کرده و به فرمایشات رهبری رسیدیم، اما به گفته‌ی مذاکره‌کنندگان ایران، آمریکا دوباره متعهد شده‌، به تعهدات خود عمل کند، درحالی‌که قبلاً هر چه تعهد کرده بود را لگدمال کرد.

وی با طرح این سؤال که چرا زبان دیپلماسی زبان سستی است؟ ادامه داد: دیپلماسی را باید از امام و رهبری آموخت که مهم‌ترین ویژگی آن انقلابی عمل کردن، آن‌هم با دشمن کینه‌توزی مانند آمریکا است. کسی با مذاکره مخالف نیست اما چرا به لبخند آن‌ها اعتماد کردید و این کلاه گشاد را سرتان گذاشتند و برجام نافرجام شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه این‌همه داد و فریاد و تبلیغات برای یک هواپیما نمی‌تواند شکست برجام را جبران کند، ادامه داد: ۳۷ سال است تحریم هوایی هستیم اما متخصصان و خلبانان ما نگذاشتند ملت ایران در مضیقه قرار بگیرد، چرا روزنامه‌های اصلاح‌طلب از ۲ میلیارد دلار غارت‌شده چیزی نمی‌نویسید؟ چرا ۵۰ میلیارد دلار بلوکه شده و تحریم‌های جدید را به قلم نمی‌آورند؟ در کنگره آمریکا درصدد هستند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک نیروی نظامی رسمی است را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کنند، این‌همه تبلیغات برای یک هواپیما در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی گفت: نخست‌وزیر اسراییل بعد از اهانت‌هایی که به مرحوم هاشمی کرد، گفت ایران در حلب ائتلاف بین‌المللی را شکست داد، اگر در حلب پیروز نمی‌شد برجام برای ما خیلی دستاورد داشت یعنی برجام برگ برنده آن‌هاست و در شرایط کنونی راهکار این است که دانشمندان بیکارشده هسته‌ای را برگردانید تا به اهداف بلند برسانیم و این قدرت‌ها به دست‌وپا بیفتند، اما دیپلماسی لبخند بلای جان این نظام قدرتمند شده است.

امام جمعه ایلام در این خطبه به هفته شوراهای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تربیت در آموزش و پرورش ایران اسلامی مبتنی بر آموزه های وحیانی است و تربیت صحیح نخبگان نتیجه ی آن بوده است.

منبع: ایسنا منطقه ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.