کدخبر : 5196
پنج‌شنبه 5 ژانویه 2017 - 22:47
فاقددیدگاه
سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی:

شهر “چوار” جغرافیای خاطره هاست

شهر چوار جغرافیای خاطره هاست، خاطره مقاومت، فداکاری، حماسه و پیروزی واستان ایلام سرزمین ایلات غیرتمند و بزرگی است که به عنوان مدافعان سرسخت مرزها در قلب ایران اسلامی جای دارند.

به گزارش پایگاه خبری جامک: سردار سرلشگر پاسدار محسن رضایی شامگاه پنجشنبه در آیین یادواره ۱۸۶ شهید بخش چوار و عملیات آزادسازی میمک اظهار داشت: بمباران وحشیانه زمین فوتبال چوار توسط هواپیماهای رژیم بعث در پاسخ به اراده و شجاعت جوانانی بود که بدون ترس از دشمن با جنگ زندگی می کردند. وی ادامه داد: در تمام قوانین بین المللی بمباران این گونه مکان ها نقض قوانین بین المللی و از محرمات و ممنوعات است.

این فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس اضافه کرد: علت اصلی حمله هواپیماهای رژیم بعث به این مکان و شهادت ناجوانمردانه ورزشکاران و تماشاگران فوتبال، دیدن زندگی عادی مردم این دیار در شرایط جنگ بود، مردمانی که برای آنها انگار جنگی در کار نبود.

وی افزود: جوانان این دیار در نقطه چسبیده به مرز و کانون درگیری ها بدون توجه به خطرات و ترس از دشمن با برگزاری مسابقه ورزشی یک نوع پوزخندی به رژیم عراق نشان دادند و همین امر آنها را عصبانی کرد و دست به این جنایت وحشیانه زدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این حادثه در تاریخ دنیا بی سابقه بود و فدراسیون فوتبال جهان (فیفا) باید برای حیثیت خود تیم فوتبال شهدای چوار را به عنوان الگویی در این سازمان به تمام دنیا معرفی کند چون جنایت آنقدر مهم است که می تواند به عنوان یک رویداد بین المللی ثبت و ضبط شود.

سرلشکر پاسدار محسن رضایی در ادامه نقطه پیروزی های همیشگی ایران اسلامی عنایت های امام و رهبری و حمایت مدام و ایستادگی مردم عنوان داشت و بیان کرد: به فضل خدا و عنایت های رهبری گرانقدر و همراهی مردم، کشور از بحران های ایجاد شده از سوی دشمنان، با اقتدار عبور کرد و اینک به قدرتی تاثیر گذار تبدیل شده است.

وی عنوان داشت: ملت ما با بهره گیری از تدابیر خردمندانه رهبری نظام و با مقاومت همیشگی خود میان دشمنان تفرقه ایجاد کرده و آنها را در رسیدن به اهداف شان ناکام گذاشته اند.

این فرمانده ارشد نظامی کشور به نقش و جایگاه ایران اسلامی در منطقه و دنیا اشاره و افزود: در ابتدای شکل گیری گروه های تکفیری رعب و وحشت از آنان سران کشورهای منطقه مخصوصا آل سعود و کشورهای عربی وابسته را فرا گرفته بود و با پناه بردن به دامن آمریکا و انگلیس و حمایت از تروریست ها به نقش و اهمیت ایران توجه ای نداشتند اما بعد از شکست های پی درپی ایادی آنها و نهایتا بعد از آزاد سازی حلب در سوریه، نقش ایران و قدرت تاثیرگذاری آن در منطقه نمایان گردید.

سردار رضایی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به رفع مشکلات مردم استان ایلام بیان داشت: دیروز نوبت مردم بود که به نظام کمک کردند و الان نوبت مسئولان و دلتمردان است که به مردم خدمت کنند و برای حل مشکلات آنها جدیت بیشتری به خرج دهند.

%d8%b1%d8%b6%d8%a7%db%8c%db%8c-1

یادواره ۱۸۶ شهید گرانقدر چوار و گرامیداشت عملیات فتح میمک شامگاه پنجشنبه با حضور سردار سرلشگر پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا مروارید استاندار، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در سالن ورزشی شهید زارعی شهر چوار برگزار شد.

%d8%b1%d8%b6%d8%a7%db%8c%db%8c2

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.