کدخبر : 5188
چهارشنبه 4 ژانویه 2017 - 12:28
فاقددیدگاه
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام:

علاقه مندی جدی افراد غیر مسئول برای بزرگ نمایی آمار واحدهای صنعتی تعطیل

علاقه مندي فراوان افراد غير مسوول براي بزرگ نمايي آمار واحدهاي صنعتي تعطيل بدون توجه به فراواني و ميزان سهم اين واحدها در اشتغال و سرمايه گذاري استان به يك عادت و رويه هميشگي تبديل شده است.

“یاراله نصیری” در این خصوص اظهار داشت: بالغ بر ۶۲ درصد واحدهای صنعتی استان فعال هستند که سهم واحدهای تعطیل در اشتغال و میزان سرمایه گذاری های آنها ناچیز می باشند.
وی بیان داشت: جای تعجب دارد که چرا برخی افراد غیر مسئول و بدون تحقیق و بررسی به صورت کلی و حجمی آمار صنایع تعطیل را بیش از واقعیت ها اعلام می کنند و تلاش دارند به هر نحو ممکن اطلاعات اشتباه را به جامعه تزریق نمایند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام بیان داشت: آنچه که باعث انحراف افکار عمومی شده و موجب ناامیدی در سطح جامعه می شود، اکتفا نمودن به درصد تعداد تعطیلی ها بوده ولی هیچگاه به درصد و سهم این تعطیلی ها در اشتغال و سرمایه گذاری استان توجه نمی شود.
نصیری خاطر نشان کرد: براساس آخرین آمار موجود کل واحدهای تولیدی دارای پروانه های بهره برداری استان ۵۲۳ فقره می باشند که تعداد ۳۳۶ واحد آنها فعال، ۴۳ واحد آنها نیمه فعال و ۱۴۴ واحد غیر فعال می باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد سرمایه گذاری انجام شده در چرخه بهره برداری و فعالیت قرار دارند. وی با اشاره به حجم سرمایه گذاری صنایع استان و میزان سهم صنایع تعطیل در سرمایه گذاری های انجام شده ادامه داد: حجم کل سرمایه گذاری صنایع استان رقمی معادل ۲۸ هزار میلیارد ریال بوده و میزان اشتغالزایی آنان ۸۹۲۴ نفر می باشد. از این میزان، حجم سرمایه گذاری صنایع تعطیل استان یک هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۸۷۹ نفر را تشکیل داده اند که با یک تناسب ساده مشخص است درصد سهم سرمایه گذاری صنایع تعطیل از کل ۴٫۲ درصد و سهم اشتغالزایی نیز ۲۱ درصد را شامل می شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام خاطر نشان کرد: ما متعهدانه و با حفظ امانت و اخلاق اطلاعات شفاف و آمارهای صحیح را به جامعه و مخاطبان ارائه می کنیم و تمام تلاش خویش را بر پرهیز از وارونه نمودن واقعیت ها به کار خواهیم گرفت اما از  انگیزه برخی افراد برای تزریق ناامیدی به جامعه بی خبر هستیم که امیدواریم تلاش این عزیزان نیز در جهت بهبود وضع موجود و رفع مشکلات همه بخش ها از جمله حوزه تولید و اشتغال استان باشد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.