کدخبر : 5185
چهارشنبه 4 ژانویه 2017 - 12:27
فاقددیدگاه
رئيس اداره آموزش، پژوهش و فناوري سازمان صمت ايلام:

لازمه مدیریت بهینه مصارف خانگی انرژی،‌ دانش افزایی تعمیرکاران و نصابان لوازم خانگی

برگزاري دوره هاي آموزشي كوتاه مدت حين كار در سطح واحدهاي صنعتي، معدني و اصناف استان با هدف ارتقاء سطح بهره وري و كاهش هزينه هاي توليد از جمله اقدامات سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان ايلام مي باشد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت ایلام اظهار داشت: طی سال های اخیر به آموزش های تخصصی ضمن خدمت توجهات زیادی شده و این امر حاکی از این حقیقت است که این آموزش ها تنها راه تربیت نیروی انسانی متخصص و ابزار مهمی در جهت ارتقاء کیفیت خدمات، محصولات و ابداع و نوع آوری است.

“مهدی کاکاخانی” در حاشیه برگزاری کارگاه یکروزه ” بازآموزی فنی سرویسکاران ونصابان لوازم خانگی الکتریکی – برودتی استان ایلام ” بیان داشت: با توجه به رشد سریع تکنولوژی و تغییرات و تاثیرات عمیقی که در مسائل اجتماعی و اقتصادی بدنبال داشته است، اتخاذ روش هایی که هماهنگ کننده برنامه های آموزشی با توسعه تکنولوژی و تحول و متضمن تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز آن باشد، اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: یکی از روش های مناسب آموزش نیروی فعال در سطح بنگاه های اقتصادی تشکیل «دوره های آموزشی تخصصی کوتاه مدت» است و برگزاری این دوره با رویکرد بهینه سازی مصرف انرژی در این راستا می باشد.

در این کارگاه، معاون برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران نیز آموزش را رکن اصلی توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: بدون توجه اساسی به این مقوله، بحث فرهنگ سازی در حوزه های دیگر نیز عقیم می ماند.

“شراره کامرانی” اضافه کرد: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران معتقد است همگام با رشد تکنولوژی این صنعت، لازم است سرویسکاران و نصابان نیز با مباحث تازه در حوزه کاری خود یعنی نصب، راه اندازی، تعمیر و سرویس لوازم خانگی آشنا شوند.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع انرژی و ضرورت مدیریت بهینه مصرف انرژی، دانش افزایی سرویسکاران و نصابان باید مورد توجه قرار گیرد، چون این صنف ضمن کمک به مصرف بهینه انرژی، می توانند در ایجاد باور ملی به مصرف محصولات داخلی نیز اثر گذار باشند.

مدیر دفتر آموزش و اطلاع رسانی سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) که از دیگر سخنرانان این کارگاه بود نیز اظهار کرد: مصارف برق خانگی در ایران بر خلاف اکثر کشورها بیشتر از مصارف صنعی است و این در حالی است که اگر مردم در گرم یا سرد نگهداشتن منازل خود فقط یک درجه کاهش دهند به میزان شش درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرده اند .

“محمدحسن زربخش” اضافه کرد: پر مصرف ترین وسایل برقی منازل را یخچال های فریزر، ماشین لباسشویی و کولر های گازی هستند که  ۱۳هزار مگاوات مصرف برق در کشور را به دنبال دارند در حالی که کل مصرف برق استان ایلام در تابستان امسال ۳۳۰۰ مگاوات بوده است. وی همچنین ۶۶ درصد برق مصرفی کشور را مربوط به بخش سرمایش و گرمایش دانست و همه را به استفاده از لوازم کم مصرف و دارای بر چسب انرژی دعوت نمود.

در پایان نیز “خوب خصلت” مدرس سازمان آموزش فنی و حرفه ای به صورت تخصصی آخرین اطلاعات فنی و کاربردی را به سرویسکاران استان ارائه نمود .

کارگاه یک روزه بازآموزی فنی سرویسکاران ونصابان لوازم خانگی الکتریکی – برودتی استان ایلام  (با رویکرد بهینه سازی مصرف انرژی )  توسط سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان، شرکت توزیع نیروی برق استان و با همکاری سازمان بهره وری انرژی ایران(سابا) و انجمن صنایع لوازم خانگی ایران روز سه شنبه ۱۴ دیماه در سالن همایش های اتاق بازرگانی،صنایع، معادن وکشاورزی استان ایلام برگزار گردید.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.