کدخبر : 5153
دوشنبه 2 ژانویه 2017 - 8:24
فاقددیدگاه

دستگیری قاچاقچیان اشیای عتیقه در ایوان

رئیس میراث فرهنگی ایوان گفت: 2 قاچاقچی که قصد داشتند اشیای عتیقه را در این شهرستان به فروش برسانند هنگام انجام معامله توسط نیروهای میراث فرهنگی شناسایی و با کمک پلیس دستگیر شدند.

اکبر چراغی روز یکشنبه اظهار کرد: متخلفان با هماهنگی اداره میراث فرهنگی تحویل نیروی انتظامی و مقامات قضایی شدند و پرونده آنها از سوی مراجع قضایی در دست بررسی است.
وی افزود: اقلام مکشوفه از این افراد شامل سه عدد کوزه منقوش و سفال رنگی است که برای اطلاع از قدمت تاریخی در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی قرار گرفت که پس از بررسی مشخص شد دارای قدمت سه هزاره ساله و الهام گرفته از تمدن بین النهرین هستند.
چراغی یادآور شد: این متهمان که بومی و ساکن ایوان هستند با قصد فروش این اقلام با مبالغی کلان ناکام ماندند و فعلا با قرار وثیقه از سوی مرجع قضایی آزاد شده اند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.
رئیس میراث فرهنگی ایوان تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی برای جلوگیری از هر گونه اقدام غیر قانونی در زمینه حفاری های غیر مجاز، تخریب آثار تاریخی، خرید و فروش اموال فرهنگی و برخورد قاطع با متخلفان از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
شهرستان ۵۵ هزار نفری ایوان در ۳۵ کیلومتری شمال ایلام دارای ۶۷ اثر تاریخی است که از جمله این آثار طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، پل شیر پناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، تپه شمیران، کلان، تپه نرگسی شهر تاریخی جوی زر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.