کدخبر : 5147
یکشنبه 1 ژانویه 2017 - 11:54
فاقددیدگاه

استاندار ایلام بر رفع مشکل سکونتگاه های غیر مجاز تاکید کرد

استاندار ایلام با تاکید بر رفع مشکل سکونتگاه های غیر مجاز گفت: برای بهبود وضعیت محله ها و سکونتگاه های غیر رسمی در برخی مناطق برنامه هایی در دست اقدام است و باید با ارائه راهکارها و پیشنهادها در جهت رفع مشکلات و کمبودها گام برداریم.

هفتمین نشست ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف به منظور تهیه برنامه ای جامع برای بازآفرینی با پایلوت قرار گرفتن شهر ایلام در ستاد ملی بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف عصر شنبه برگزار شد.
محمدرضا مروارید اظهار کرد: در اجرای طرح های باز آفرینی، بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد، مشارکت اهالی محله و هماهنگی سازمان ها برای کنترل معضلات اجتماعی موثر است.
وی افزود: توانمندسازی اقتصادی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی از اولویت اصلی مدیریت شهری ایلام در بافت های ناکارامد شهری (سکونتگاه های غیررسمی) باید باشد.
مروارید تاکید کرد: اکثر ساکنان سکونتگاه های غیررسمی از کمبود درآمد و بیکاری رنج می برند لذا بر این موضوع تاکید داریم که افراد این مناطق بیش از آب، برق و گاز برای رهایی از انواع بزهکاری ها به اشتغال و درآمد نیاز دارند.
استاندار ایلام با بیان اینکه مدیریت شهری خود را موظف به توانمندسازی زیرساختی و اقتصادی بافت های ناکارآمد شهری می داند، گفت: افراد ساکن در مناطق هدف سکونتگاه های غیررسمی بخصوص جوانان می توانند مشکل اشتغال و درآمدهای خود را با فراگیری آموزش های مهارتی برطرف کنند.
وی اضافه کرد: با همدلی و همکاری دستگاه های ذیربط و ایجاد بستر مناسب در راستای جذب حداکثری سرمایه گذاری در هر عرصه برای توسعه و آبادانی شهر بکوشیم بنابراین با در نظر گرفتن ضرورت پیگیری مصوبات طرح های نهایی ارائه و پس از تصویب به ستاد استانی ارجاع داده شود.
مدیر کل راه و شهرساری استان ایلام نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش کاملی از طرح و برنامه های پیشنهادی و با اشاره به پایلوت بودن شهر ایلام با هدف ارتقای کیفیت زندگی گفت: از جمله برنامه های این اداره تهیه طرح های بازآفرینی و بروز رسانی مطالعات انجام شده، اجرای کمربند سبز با هدف پیشگیری از حاشیه نشینی و تعدیل ریزگردها و جلوگیری از وقوع سیلاب ها است.
سید کمال الدین میر جعفریان اظهار کرد: ساماندهی ورودی و خروجی، میادین و مراکز اصلی شهر ایلام با هدف بازتاب هویت و معماری ایرانی اسلامی و توریسم درمانی و گردشگری طبیعی از دیگر طرح های پیشنهادی است.
وی جهانی شدن دره شهر و کاخ فلاحتی با هدف اشتغال، کاهش مهاجرت و جذب سرمایه گذاری را از دیگر راهکارهای این اداره کل دانست و افزود: اختصاص ردیف ویژه اعتبار جهت بازآفرینی شهر ایلام، حمایت از سازمان های مردم نهاد با هدف آگاه سازی و جلب حمایت ساکنان به منظور ارتقای کیفیت زندگی در محلات و فعالیت های مردمی از دیگر طرح های پیشنهادی است.

منبع: ایرنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.