کدخبر : 5138
یکشنبه 1 ژانویه 2017 - 11:47
فاقددیدگاه

زیرساخت‌های جاده‌ای ایلام مناسب نیست

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: کار فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بر عهده یک‌نهاد خاص نیست و همه باید با تفکر جهادی وارد میدان شوند.

به گزارش ایسنا منطقه ایلام؛ سردار «نورعلی  یاری» با اشاره به اینکه دشمن از راه‌های مختلف وارد خانه‌های مردم شده است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های پلیس استان در طول سال جاری کار فرهنگی و پیشگیری اجتماعی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی بوده و بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگی کشور ۲۵ دستگاه و ارگان دولتی مسئولیت انجام کار فرهنگی را در کشور بر عهده‌دارند که متأسفانه در این حوزه در میدان عمل بین دستگاه‌ها لنگی وجود دارد.

پای برخی دستگاه‌ها در مبارزه با تهاجم فرهنگی لنگ می‌زند

وی با قدردانی از تلاش‌های فرهنگی برخی نهادها ازجمله سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما و ارشاد اسلامی افزود: متأسفانه پای برخی دستگاه‌ها در امر مبارزه با تهاجم فرهنگی لنگ میزند و در این برهه از زمان تنبل کاری از کسی پذیرفته نیست و نیاز است که سایر نهادها دولتی با تفکر جهادی و هماهنگی وارد میدان مقابله با جنگ نرم دشمن شوند.

یاری با تأکید بر اینکه متأسفانه امروز دشمن از راه‌های مختلف و با استفاده از ابزارهای متنوع وارد منازل مردم شده و فرهنگ غربی را در جامعه ترویج داده که این موضوع بسیار خطرناک است تصریح کرد: دشمن درصدد است با جنگ نرم، یأس و ناامیدی را در بین مردم تزریق کند.

وی از نخبگان، معتمدین و مسئولان استان که دغدغه فرهنگی دارند خواست که در این برهه از زمان که دشمن از هر وسیله‌ای برای از بین بردن فرهنگ غنی ایران اسلامی کار می‌کنند تلاش خود را افزایش دهند.

کشف ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۹ ماه

فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه گفت: با اجرای طرح‌های مختلف در ۹ ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف‌شده و مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت‌های پلیس استان بوده و در این رابطه بیش از ۱۰ طرح پاک‌سازی در نقاط مختلف استان به اجرا درآمده است

یاری خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی استان درراه مبارزه با مواد مخدر علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، تلاش خود را بر مقابله با خرده‌فروشان مواد مخدر متمرکز کرده است.

مصالحه ۷۰ درصد از پرونده‌های قضایی توسط مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها

فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه به اقدامات پلیس در حوزه اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد از پرونده‌های که در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها گشوده می‌شود قبل از ورود به چرخه قضایی با تلاش مددکاران اجتماعی به مصالحه ختم می‌شود.

وی بابیان اینکه آموزش همگانی که با حضور کارشناسان پلیس در بین آحاد مردم و جامعه هدف انجام می‌شود از موفقیت‌های پلیس در حوزه کار فرهنگی است افزود: ارتباط خوب و مناسب بین پلیس و اصحاب رسانه‌ها وجود دارد و مکمل کار پلیس،تلاش فرهنگی و آموزشی رسانه‌ها در استان است و رسانه‌ها با حمایت و پشتیبانی خوب خود توانسته‌اند فرهنگ پیشگیری از جرم را در جامعه تقویت کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه به کسب رتبه اول پلیس استان در هفته ناجا اشاره و تصریح کرد: نیروی انتظامی استان در اجرای برنامه‌های هفته ناجا به‌خوبی درخشید.

یاری در ادامه نامناسب بودن زیرساخت‌ها، کوهستانی بودن محورهای مواصلاتی و افزایش روزافزون خودرو در استان را از عوامل تشدید مشکلات ترافیک استان عنوان کرد و گفت: مسئولان استان تلاش‌های گسترده در امر جاده‌سازی و بازسازی جاده‌ها انجام داده‌اند اما کافی نیست و عمق کمبودها و نامناسب بودن زیرساخت‌ها باعث شده که تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه به چشم نیاید.

DSC_0349.JPG

کنترل تردد زائران از حمیل تا مهران با ۵۳ دوربین آنلاین

فرمانده انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: پلیس‌راه با استفاده از ۳۴ گشت محسوس و نامحسوس در ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان حضور فعال دارند و کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سطح جاده‌های استان قابل‌توجه است.

وی گفت: در ایام اربعین امسال بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر از مرز مهران در امنیت کامل و سلامت ورود و خروج کرده‌اند که نشان دهنده وجود امنیت کامل در استان مرزی ایلام است.

یاری خاطرنشان کرد: در ایام اربعین از حمیل تا نقطه صفر مرزی ۵۳ دستگاه دوربین توسط پلیس به یک قرارگاه مرکزی متصل بود و به‌صورت کاملاً آنلاین تردد زائران پایش و نظارت می‌شد.

مصوبه‌های شورا عالی انقلاب فرهنگی جدی گرفته شود

فرمانده انتظامی استان بر جدی گرفتن مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در حوزه فرهنگ تأکید و گفت: اگر همه دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی به‌خوبی به وظیفه خود عمل کنند قطعاً می‌توانیم بااقتدار در مقابل هجمه دشمن بایستیم و پیروز شویم.

وی بابیان اینکه رهبر انقلاب فرمود‌ند «اگر رهبر نبودم خودم فرمانده فضای مجازی می‌شدم» و این نشان از اهمیت این حوزه دارد، تصریح کرد: این حرف رهبر اهمیت موضوع را نشان می‌دهد و حجت به مسئولان را در این حوزه تمام می‌کند.

منبع: ایسنا منطقه ایلام

 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.