کدخبر : 5116
شنبه 31 دسامبر 2016 - 8:30
فاقددیدگاه

نظر استاندار درباره‌ی تغییرات در حوزه‌های انتخابیه‌ی ایلام

در روزهای گذشته در فضای مجازی شاهد خبرهایی درباره‌ی حوزه‌بندی‌های جدید انتخابات و افزایش تعداد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بودیم، خبری که به‌سرعت واکنش برخی از مسئولان و فعالان عرصه‌ی خبر را به دنبال داشت، اما استاندار ایلام گفت: فعلاً هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.

مهندس «محمدرضا مروارید» در گفت‌وگویی دراین‌باره اظهار کرد: طبق قانون هر ۱۰ سال باید ۲۰ نماینده به نمایندگان اضافه شود اما طی ۱۷ سال اخیر این اتفاق رخ نداده است حال این طرح از طرف کمیسیون شوراها مطرح شده است و اگر دو کرسی به ایلام تعلق گیرد به هر حوزه یکی اضافه خواهد شد و اگر یکی باشد مسلماً تغییراتی در حوزه‌ها صورت خواهد گرفت.

وی گفت: فعلاً هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده و قرار است در جلسه نمایندگان ادوار مطرح و پس از تغییرات لازم به وزارت کشور ارائه و به لایحه تبدیل شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه در تقسیم‌بندی حوزه‌ها قطعاً همه موارد اعم از میزان جمعیت، مسائل قومی و جغرافیایی لحاظ خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنده معتقدم شهرستان‌های سیروان و چرداول و نیز آبدانان – دهلران دوقلوهای جداناشدنی استان هستند.

نماینده دولت در استان افزود: به‌اندازه کافی برای اخذ تصمیم معقول زمان‌داریم و پس از بررسی تمام پیشنهادات تصمیمی عادلانه که رضایت‌مندی مردم را در پی داشته باشد گرفته خواهد شد.

استان ایلام هم‌اکنون دارای دو حوزه انتخابیه‌ی ایلام ، مهران، ملکشاهی، ایوان ، سیروان و چرداول با ۲ نماینده و حوزه‌ی انتخابیه‌ی دهلران، دره‌شهر ، آبدانان و بدره با ۱ نماینده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.