کدخبر : 5108
چهارشنبه 28 دسامبر 2016 - 23:16
فاقددیدگاه

نخستین همایش «حماسه ۹ دی در آینه‌ی رسانه » برگزار شد

نخستین همایش «حماسه 9 دی در آینه‌ی رسانه » با همکاری بسیج رسانه‌ی استان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و صدا و سیمای مرکز ایلام و حضور جمعی از اهالی رسانه‌ی استان برگزار شد.

سردار «سید صادق حسینی»، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) در این مراسم اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری دهم به اذعان کشورهای دنیا در بهترین شرایط و با حضور حداکثری و بانشاط مردم برگزارشده اما سران سلطه و پیاده‌نظام فتنه‌گر آن‌ها در داخل از ماه‌ها قبل از انتخابات با القاء موضوعاتی سعی در برهم زدن نظم کشور و درنهایت برای براندازی انقلاب برنامه‌ریزی کرده بودند.
وی افزود: در این اقدامات خصمانه منافقین، سلطنت‌طلبان، پیکاری‌ها و در رأس آن‌ها آمریکا، انگلیس و اسرائیل به کمک سران فتنه و خواص آمده و سعی داشتند به هر نحوی نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند.
حسینی نقش انقلابی مردم را در این حوادث بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: این حوادث و اتفاقات با روشنگری رهبر معظم انقلاب و حضور حماسی مردم برای همیشه به پایان رسید و طومار دشمنان و فتنه گران پیچیده شد.
وی حماسه ۹ دی را یک انقلاب فکری دانست و تصریح کرد: بعضی از خواص و مسئولان سیاسی از این حماسه را یک اتفاق ساده می‌دانند درحالی‌که این موضوع یکی از بزرگ‌ترین حماسه‌های انقلاب و درواقع انقلاب سوم جمهوری اسلامی است و می‌طلبد این حماسه عظیم در تاریخ ثبت و ضبط‌شده و زوایای پنهان آن برای مردم بازگو شود.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: هر روزی که به سمت جلوتر پیش می‌رویم ارزش‌های انقلابی واله روشن‌تر می‌شوند و جبهه دشمنان برعکس عریان‌تر و نمایان و از طرفی بیانات امام راحل در دهه ۶۰ و فرمایشات مقام معظم رهبری در طول سالیان پیش معنا و مفهوم عمیق‌تری پیدا خواهند کرد.
حسینی تصریح کرد: به ریزش برخی از خواص درنتیجه امتحانات انقلاب اشاره و اظهار کرد: یکی از نکات مهم در انقلاب که شرط اصلی در انقلابی گری بوده ماندن در کوران های مختلف بوده و این موضوع در حادثه عاشورا نیز اتفاق افتاد وگرنه هرکسی می‌تواند ادعای انقلابی بودن داشته باشد.
وی ادامه داد: حوادث انتخابات ۸۸ یک اتفاق ساده و اعتراضی نبود بلکه دشمنان به‌صورت کاملاً برنامه‌ریزی‌شده پشتش قرارگرفته بودند و برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه داشتند و همگی بال اتفاق در این کشتی اعتراضی سوار شده بودند که الحمدالله در تضاد با طوفان زلال انقلابی مردم در ۹ دی شکستی مفتضحانه خوردند.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) افزود: مردم ولایی ایلام مثل همیشه در ۹ دی نیز جلوتر از مردم ایران وارد کارزار شدند و در ۸ دی ارادت خود را به امام و رهبری بار دیگر نشان دادند و اعلام کردند در پشت سر رهبری قرار دارند.
حسینی نقش رسانه‌ها را در ترویج معارف و ارزش‌های انقلاب و همچنین حماسه ۹ دی را به‌مثابه سنگر سازان بی سنگر در جبهه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: شما رسانه‌ها در تیررس مستقیم دشمن قرار دارید اما باید این ترکش‌ها را به جان خریده و حقایق و زوایای پنهان این حماسه عظیم را در جبهه خودی و جبهه دشمنان بازکاوی و برای مردم بازگو کنید.
فرمانده سپاه استان ایلام در ادامه گفت: کسانی که ساز مخالف حماسه ۹ دی را می‌زنند توسط سیل خروشان ملت کنار زده می‌شوند و ساز مخالف کوک‌کردن در حماسه ۹ دی نه‌تنها ره به‌جایی نمی‌برد بلکه از ارزش انسان‌ها می‌کاهد.
حسینی بابیان اینکه انسان‌هایی که ساز مخالف بزنند در جریان خروشان سیل ملت به کنار زده خواهند شد، گفت: باید ارزش خود را بدانیم چون برای ریال به ریال حقوقی که دریافت می‌کنیم مسئول هستیم.
«علی‌رضا شیروی»، مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام نیز در این همایش اظهار کرد: اظهار کرد: ۹ دی نقطه عطفی در جنگ نرم استکبار علیه نظام و انقلاب بود و فتنه ۸۸ دعوای بین حیدری –نعمتی نبود بلکه توطئه‌ای برای براندازی نظام و انقلاب بود.
وی با تأکید بر اینکه فتنه ۸۸ کودتا علیه انقلاب اسلامی ایران بود و شواهد و قرائن و شعارهای که فنته گران‌سر می‌دادند دلیل برای این مهم است افزود: فتنه گران دقیقاً همگرا و همراه با دشمنان حرکت می‌کردند و اصل نظام را مورد هدف قرار داده بودند.
شیروی خاطرنشان کرد: در فنته ۸۸ استودیوها رسانه‌ها تبدیل‌شده بودن به سنگر، خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها بسیار سازنده و حائز اهمیت است و فتنه ۸۸ باید به فیلم تبدیل شود و به مردم نشان داد شود.
مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام بابیان اینکه دشمن در فنته ۸۸ با ایجاد یک قرارگاه دقیق و برنامه‌ریزی‌شده عمل می‌کرد و جریان ندا آقا سلطان را پیش آورد که هیچ ربطی به بسیج نداشت و برنامه خودشان برای جریحه‌دار کردن مردم بود، گفت: اهمیت ۹ دی اگر بیشتر از ۲۲ بهمن نباشد کمتر نیست.
همچنین در این نشست بیانیه‌ی شورای بسیج رسانه استان ایلام به این شرح قرائت شد:
۹ دی امری فراجناحی و متعلق به مردم و نظام اسلامی بوده و خروج از آن خروج از چارچوب‌های دینی و قانونی است،
بی‌تردید ۹ دی‌ماه از روزهای مهم در تاریخ معاصر کشور و نظام جمهوری اسلامی است، روزی که بار دیگر نقش حساس پیوند میان مردم و ولایت گره بزرگی از مشکلات کشور را باز کرد.
به نظر می‌رسد تأکید مردم و نظام اسلامی بر باز بودن پرونده فتنه‌گران حوادث سال ۸۸ خود نشانی از عمق مشکلاتی باشد که این روزهای حساس را برای کشورمان ایجاد کرد.
از سوی دیگر پیغام‌های برخی مسئولان استانی در ایلام در خصوص مواضع غیرهمسوی آنان با جریان ملی و انقلابی گرامیداشت حماسه ۹ دی‌ماه ناشی از نوعی ارتجاع فکری و روند ضد دینی و انقلابی است.
باید از این مسئولان پرسید که شمارا چه شده است که هم‌نوا با دشمن سازتان را کوک کرده‌اید؟ آیا به یاد ندارید که ماه‌ها برخی فتنه‌گران با ایران و اسلام و انقلاب چه کردند و اگر نبود حضور الهی مردم در روز نهم دی‌ماه مشخص نبود بال پرواز فتنه‌گری‌ها تا کدام وادی جامعه و کیان اسلامی آن را به بیراهه ناامنی و بی‌نظمی می‌کشاند.
به‌راستی از خود پرسیده‌اید شما را چه شده است که به‌نظام و مردم پشت می‌کنید؟ آیا شما فکر می‌کنید به‌عنوان بخشی از بدنه جاری دستگاه اجرایی کشور این حق رادارید که امورات کشور را به میل خود تفسیر کنید. آیا این نگرانی را ندارید که در مجموعه‌های اجرایی‌تان به تقلید از شما هرکسی تفسیر خود را از امور بر مسند ذهن و رفتار خود بنشاند.
گرامیداشت حماسه ۹ دی امری فراجناحی و متعلق مردم و نظام اسلامی است و خروج از آن خروج از چارچوب‌های دینی و قانونی است، خروج از جبهه رزمندگانی است که امروز در دفاع از مسلمانان و شیعیان در نقاط مختلف منطقه خون خود را اهداء می‌کنند و مدافع حرم و نگهبان حیثیت جامعه می‌شوند، به‌راستی شما که مدافع حرم نمی‌شوید، خدم‌وحشم اندیشه‌های دشمن نشوید.
شورای بسیج رسانه استان ایلام با گرامیداشت این روز بزرگ ضمن دعوت از آحاد مردم برای شرکت در مراسم ۹ دی از اهالی رسانه‌و اهالی با بصیرت قلم خواست با تبیین و تشریح این حادثه مهم و به یادگار مانده از بصیرت مردم انقلابی نسبت انتشار و انعکاس این رویداد بزرگ همچون گذشته از هیچ کوششی دریغ نکنند.

منبع: ایسنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.