کدخبر : 5105
چهارشنبه 28 دسامبر 2016 - 23:10
فاقددیدگاه
استاندار ایلام :

بیش از چهار دهه است که با نظام و انقلاب هستم

9دی یکی از مراسم و مناسبت هایی است که در تاریخ معاصرکشور به عنوان لبیک دوباره مردم و جامعه ی اسلامی به آرمان های امام (ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی مطرح می باشد. پس از اتفاقات سال 88 و حواشی ایجاد شده در مراسم عاشورای حسینی که طی آن برخی عناصر سبک مغز داخلی و خارجی با مستمسک قرار دادن عزاداری سرور و سالارشهیدان به هتک حرمت این روز پرداختند که داغی بزرگ را بر دل دغدغه مندان انقلاب گذاشتند.

مردم ایران اسلامی بی درنگ و فقط ۳ روز پس از جسارت به  مراسم عاشورای حسینی و عزای اباعبدالله در سراسر ایران  به خیابانها ریختند و یک باردیگر نشان دادند که مردم ایران اسلامی فارغ از جناح بندی های سیاسی و حزبی و فارغ از همه کمی ها  و کاستی ها، اما در پایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه با هیچ احدی تعارف ندارند.

جنبه ی مردمی این مناسبت در پاسداشت و گرامیداشت آن، نقش مؤثر وبی بدیلی داشته است و همواره مردم همیشه آگاه و بصیر کشور بدور از جناح بندی سیاسی خاصی، برنامه ریز آن بوده اند که می تواند در سالهای آتی به یک رویداد بزرگ در کشور تبدیل شود.

این مناسبت ملی در سطح کشور و به تبع آن در استان ایلام برای پاسداشت ارزشهای شیعه و نظام اسلامی هر سال برگزار می شود و چنانچه در همان بعد مردمی آن باقی بماند ظرفیت تبدیل شدن به یک مراسم ملی مذهبی را دارا می باشد.

اما در برخی از استان ها و بویژه در استان ایلام از آنجا که برخی بر آنند که رنگ و بوی سیاسی بدان ببخشند و آن را دستاوردی برای یک جناح سیاسی خاص قرار دهند ، سعی دارند در جهت حرکت دشمن در راستای از هم گسستن وحدت ایران اسلامی گام بردارند و آنرا به عرصه تقابل سیاسی تبدیل نمایند.

اما همه چیز را مردم در روز ۹ دی با شعارهای خود فریاد خواهند کشید و اجازه سیاسی شدن این جریان را نخواهند داد و برخی با اظهار نظرهای احساسی پیرامون این موضوع گاهی پا را فراتر از چارچوب اعتقادات و اخلاقیات گذاشته اند و در شیپور تفرقه دمیده اند. همگان باید بدانند در ۹ دی امسال بیشترین حضور همه جریانهای سیاسی و مردمی رقم خواهد خورد، چون عده ای تندرو و عده ای منفعل سعی در چنگ کشیدن به اصل نظام و مسئولین کشوری را دارند که با بصیرت مردم و مسئولین در نطفه خفه خواهد شد.

همانطور که قبلا وعده ی آن در مطلب قبلی با عنوان ” سیلی بر گوش حقوق شهروندی نزنیم” داده شد گفتگویی را با مهندس مروارید استاندار ایلام در خصوص اظهار نظر اخیر ایشان و حواشی ایجاد شده در سطح استان داشته ایم که تقدیم می گردد.

مروارید به فعالیت های ضد استبدادی خود علیه رژیم طاغوت در دوران دبیرستان در قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: در سالهای ۵۱ و ماقبل از آن با کتاب ولایت فقیه نه تنها به خوبی آشنا بوده ام و این تفکر را کامل پذیرفته ام، حتی با تعدادی از دوستان نسبت به تکثیر و توزیع آن اقدام می کردیم، در حالیکه هر کس این کتاب را در اختیار داشت دستگیر می شد. حتی آیت الله تعمیرکاری به دلیل داشتن این کتاب ۱۶ ماه زندانی شدند و به بافت کرمان تبعید شدند.

وی ادامه داد :ینده و خانواده ام از زمان گذشته تاکنون بر اساس تفکرات مکتبی خانوادگی خود حامی تفکر ولایت فقیه بوده ایم و اکنون نیز هستیم و با حکومت اسلامی  و ولایت فقیه بزرگ شده ایم.

وی به دوران جنگ تحمیلی و حضور مستمر در جبهه  در زمان امام (ره) و پس از آن در زمان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: جزو اولین کسانی هستم که در دوران جنگ به کردستان رفتم  و پس از پذیرش  قطعنامه ۵۹۸ پیرو  نظام و رهبری بوده ام.

وی به اتفاقات سال ۸۸  و پس از پیروزی دکتر احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: روز بعد از رئیس چمهور شدن ایشان بنده در ساعت مقرر سر کار رفتم و بدون احساس ناراحتی به انجام مسئولیت خود در حمل نقل و پایانه های کشور ادامه دادم .

استاندار ایلام ادامه داد : در روز عاشورای سال ۸۸ در گوشه ای در تهران برخی کوته فکرها و نخاله ها به ارزشهای اسلامی و امام حسین تعرض کردند.

وی ادامه داد :بنده در اولین مناسبت  ۹ دی نیز در تهران در کوچه جنب دانشگاه شریف همه اقشار، تیپها و سلایق مختلف سیاسی  جامعه را دیدم.

وی به شعارهای مردم در آن روز اشاره کرد و گفت :بیشترین شعارها در آن روز شعارهای مرگ بر ضد ولایت فقیه بود.

استاندار ایلام به جایگاه و شان رهپیمایی ها در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه برخی از تندروها حتی برجام را هم فتنه می دانند افزود: بایستی در بکار بردن این واژه در شعارهای خود بیشتر مراعات کنیم .

 مروارید ادامه داد :از چند هفته پیش ، عده ای با برنامه و هدف قبلی در استان با هشدار دادن به مسئولین دولتی برای حضور در این مراسم به اظهار نظرهای  احساسی در خصوص بنده پرداختند که تنش زا بود.

وی با اشاره به اینکه بارها به ائمه جمعه نیز گفته ام  اگر انتقادی بر دولت دارند عنوان کنند ، ادامه داد : هیچ دولتی به اندازه این دولت مورد  نقد و در موارد اندکی مورد تخریب قرار نگرفته است .

وی با بیان اینکه اگر  حجت اسلام و المسلمین لطفی بر اساس سوابق انقلابی و مبارزاتی خود برنامه ریز و بانی مراسم ۹ دی باشند همه اقشار و گروه های سیاسی داخل نظام قطعا شرکت خواهند کرد.

وی به دیدار حجت الاسلام لطفی نماینده ولی فقیه در استان برای دعوت از مقام معظم رهبری برای سفر به استان اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار مشکلات مالی دولت را دلیل عدم حضور خود در استان ایلام عنوان کردند و گفتند چنانچه گشایش اعبتارات اتفاق افتد به استان سفر خواهند کرد.

 استاندار ایلام ادامه داد : همه ما می دانیم که مقام معظم رهبری دارای صراحت در کلام هستند ولی تاکنون در این مدت هیچ گاه بی احترامی به افرادی که حتی آنها را قبول ندارند ، نداشته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت شهید چمران اشاره کرد و گفت : یک هفته قبل از شهادت شهید چمران برخی وی را لیبرال خطاب کردند و همین افراد چند روز بعد  از شهادت ایشان سخن دیگری گفتند.

وی افزود:تمام تلاش دولت بر این است تا علی رغم فشارهای خارجی نهایت سعی خود را برای اداره ی امور کشور بگارگیرد اما امروزه متاسفانه افرادی بی اطلاع یا کم اطلاع هر روز برعلیه دولت شعار میدهند و می نویسند و تخریب می کنند .

مروارید در پایان  با بیان اینکه همه ی دولت ها می آیند و می روند و این نظام اسلامی است که می ماند، گفت : نظام متعلق به یک نفر نیست و از گذشته تاکنون با همه ی دولت ها کار کرده ام .

منبع: پایگاه خبری ویراweera.ir

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.