کدخبر : 5095
سه‌شنبه 27 دسامبر 2016 - 23:09
فاقددیدگاه

کلاهبرداری از کسبه ایلام با کارت بانکی

جانشین انتظامی شهرستان ایلام از دستگیری فردی خبر داد که با استفاده از کارت های عابر بانک جعلی و باطل شده از کسبه و بازاریان کلاهبرداری می کرد.

به گزارش جامک به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی جمالوندی گفت: به دنبال شکایت جمعی از کسبه و بازاریان شهر ایلام مبنی بر سرقت از مغازه هایشان از سوی یک جوان، مراتب در دستور کار کلانتری ها قرار گرفت.
وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ با اشراف اطلاعاتی و با همکاری کسبه، متهم را در زمان کوتاهی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او را در هنگام ارتکاب جرم دستگیر کردند و این فرد نیز به بزه ارتکابی اعتراف کرد.
سرهنگ جمالوندی تاکید کرد: کلاهبردار ۲۹ ساله اهل یکی از استان های همجوار است و به عنوان خریدار به مغازه ها مراجعه کرده و مقادیر زیادی اجناس خریداری می کرد و سپس یک قطعه کارت عابر بانک باطل شده را جهت پرداخت هزینه خرید تحویل صاحب مغازه می داد.
وی یادآور شد: بعد از اینکه مشخص می شد کارت ارائه شده فاقد کارایی است او به بهانه ارائه کارت دیگری با در دست داشتن اجناس به خودرو شخصی پراید خود مراجعه و اقدام به فرار می کرد.
وی گفت: با عنایت به فرهنگ بومی منطقه و وجود اعتماد زیاد به همدیگر، برخی افراد سودجو و کلاهبردار از این وضعیت سوء استفاده کرده و اقدام به سرقت و کلاهبرداری می کنند.
سرهنگ جمالوندی با تقدیر از اعتماد و همکاری کسبه و بازاریان با پلیس اضافه کرد: شایسته است شهروندان به ویژه کسبه و بازاریان ضمن رعایت جوانب احتیاط در این موارد، هرگونه اقدام سوء را در اسرع وقت به پلیس اعلام کنند.

 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.