کدخبر : 5056
چهارشنبه 21 دسامبر 2016 - 15:21
فاقددیدگاه
مدير كل ثبت احوال استان ايلام ؛

۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان ایلام مشمول دریافت کارت ملی هوشمند می باشند

براساس اطلاعات موجود بالغ بر 450 هزار نفر از جمعیت استان، افراد بالای 15 سال بوده و مشمول دريافت كارت ملي هوشمند مي باشند كه تاکنون 27 درصد این افراد کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری جامک،  “منوچهر تیموری” روز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام بیان داشت: از زمان تاسیس سازمان ثبت احوال کشور نزدیک به یک قرن می گذرد و ثبت احوال استان ایلام نیز به عنوان قدیمی ترین اداره دولتی استان بیش از ۸۳ سال است که به مردم خدمات رسانی می کند.

رئیس ثبت احوال استان ایلام اضافه کرد: هم اکنون ۱۳ اداره ونمایندگی در سطح استان در رابطه با ثبت وقایع چهارگانه در مهلت قانونی مبادرت دارند. وی افزود:  بیش از ۸/۹۹  درصد وقایع حیاتی استان در مهلت قانونی به ثبت رسیده است. این مسوول مهلت قانونی ثبت ولادت را ۱۵ روز و ثبت وفات را ۱۰ روز عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری سازمان های اجرایی مرتبط بتوانیم ثبت وقایع حیاتی استان را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

مدیر کل ثبت احوال استان ایلام خاطر نشان کرد: طی نه ماهه سال جاری بالغ بر ۳۵ هزار شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ و زیر ۱۵ سال صادر شده است.

منوچهر تیموری مهمترین برنامه در دست اجرای این دستگاه را صدور کارت هوشمند ملی عنوان و بیان داشت: از ابتدای شروع طرح تبدیل کارت های قدیمی به کارت ملی هوشمند، بیش از ۱۲۰ هزار درخواست ثبت شده که ۸۰ درصد آنان موفق به دریافت کارت هوشمند ملی خود شده اند. وی افزود: براساس آمارهای موجود پیش بینی می شود تعداد ۴۵۰ هزار نفر مردم استان مشمول دریافت کارت ملی هوشمند باشند.

وی ضمن تاکید بر ثبت‌نام افراد واجد الشرایط برای اخذ کارت ملی هوشمند افزود: تمام تلاش ما این است که در ۲ سال آینده برای تمامی افراد واجد الشرایط متقاضی کارت ملی هوشمند صادر شود.

مدیر کل ثبت احوال ایلام یادآور شد: در این زمینه و برای تسهیل در امور ۳۰ ایستگاه کاری از طریق اداره پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان برای ارائه خدمات به مردم استان ایلام فراهم شده است که امکان درخواست و ثبت نام پذیرش روزانه بیش از ۲ هزار نفر را دارند.

تیموری گفت: با صدور کارت هوشمند ملی دیگر هیچ شخصی دارای ۲ هویت نخواهد بود چرا که اثر انگشت و امضای شخص بر روی این کارت تعبیه می شود و امکان جعلی وجود ندارد.

مدیر کل ثبت احوال ایلام آرشیو الکترونیکی و رونمایی از اسناد سجلی را از دیگر وظایف مهم این اداره کل اعلام کرد و افزود: در استان نزدیک به یک میلیون فقره سند ولادت و فوت وجود دارد که تا این لحظه در ثبت احوال استان تنظیم و در پایگاه الکترونیکی کشور بایگانی شده است.

تیموری به صدور شناسنامه برای افراد فاقد شناسنامه در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون ۴۴۰ نفر از افراد فاقد شناسنامه در استان سجل (شناسنامه) دریافت کردند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.