کدخبر : 5053
چهارشنبه 21 دسامبر 2016 - 12:54
فاقددیدگاه

آقای مدیر! وعده افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی ایلام از مُد افتاده است

مهدي كاكاخاني- پايگاه خبري جامك :سازمان عریض و طویل تامین اجتماعی که از محل دریافتی قابل توجه از حقوق بیمه شدگان تشکیل شده است و در یک فاصله زمانی خاص در طی چند سال اخیر به محل تاخت و تاز مدیران مرکز نشین تبدیل شده بود؛ فاقد معیار و شاخص مشخص برای ارائه خدمات حمایتی به جامعه هدف می باشد.

مهدی کاکاخانی-  پایگاه خبری جامک :سازمان عریض و طویل تامین اجتماعی که از محل دریافتی قابل توجه از حقوق بیمه شدگان تشکیل شده است و در یک فاصله زمانی خاص در طی چند سال اخیر به محل تاخت و تاز مدیران مرکز نشین تبدیل شده بود؛ فاقد معیار و شاخص مشخص برای ارائه خدمات حمایتی به جامعه هدف می باشد.

به عنوان مثال کارگری و یا حقوق بگیری که در دورترین نقطه کشور ماهیانه رقمی به عنوان حق بیمه پرداخت می کند به دلیل نبود مراکز درمانی وابسته به این سازمان امکان استفاده از خدمات رایگان را ندارد این در حالی است که مشابه همان افراد در پایتخت و یا استان های برخوردار، با پرداخت همان میزان حق بیمه از امکانات و مزایای مراکز مهمی مانند بیمارستان میلاد بهره مند می شوند.

بدون شک مهمترین مولفه تأثیرگذار بر شاغلین برای انتخاب سازمان تامین اجتماعی به عنوان بیمه گر اصلی  استفاده از مزایای خدمات درمانی رایگان می باشد؛ حال سوال اینجاست، چرا استقرار مراکز درمانی در استان های مختلف متفاوت است؟! چرا بعضی استان ها دارای مراکز پیشرفته درمانی بوده و برای بکارگیری پزشکان متخصص و فوق تخصص حاذق تلاش مضاعف دارند اما چه عاملی باعث شده که تاکنون بیمه شدگان استان ایلام نتوانسته اند از این مزایا بهره مند شوند؟! هرچند بحث پیرامون نحوه خدمات رسانی اندک مراکز درمانی موجود در شهر ایلام و نحوه تکریم مراجعین و…، در حوصله این بحث نیست اما نمی توان از نقش تاثیر گذار مدیران و تصمیم گیران استانی این مجموعه برای  توسعه و ایجاد مراکز درمانی وابسته غافل شد.

بدون شک حق شناسی و سپاس مندی از کسانی که برای رشد و آبادانی استان تلاش دارند سنت حسنه ای است بنابراین رواست از «مهندس آشوری» مدیر وقت این مجموعه به نیکی یاد کنیم. مدیری که در زمان جنگ تحمیلی و در اوج بمباران های شهر ایلام احداث کلینیک درمانی میدان میلاد را عملیاتی کرد.

شاید سخت باشد ولی مجموعه مدیران ادوار گذشته این سازمان بایستی بپذیرند که تاکنون نتوانسته اند برای توسعه و ایجاد مراکز درمانی مناسب بیمه شدگان این نهاد اقدام قابل توجه ای انجام دهند. تنها پروژه ای که بعد از کلینیک میدان میلاد استارت خورده و باعث امیدواری جامعه هدف گردید، ساخت بیمارستان ۳۶ تختخوابی تامین اجتماعی شهر ایلام است. پروژه ای که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۶ آغاز شده و  با گذشت نه سال از شروع احداث، زمان دقیق بهره برداری از آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

پروژه ای که به خوراک خبری مدیران درمان تامین اجتماعی تبدیل شده و هر فردی که در جایگاه ارشد این مجموعه قرار دارد وعده افتتاح آن را در بازه زمانی مشخص اعلام می کند اما مشاهده می شود علیرغم سپری شدن ایام تعیین شده مانند هفته تامین اجتماعی، هفته دولت، دهه فجر و….، عملا تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است؟!

از اولین وعده افتتاح این پروژه که توسط دکتر «مهیارسلیمانی» مدیریت سابق درمان تامین اجتماعی داده شد، تقریبا دوسال و نیم می گذرد. حتی نمایندگان مردم در مجلس نهم هم به صورت متناوب از افتتاح آن خبر داده بودند و هریک پس از بازدید از پروژه و مصاحبه با رسانه ها سعی داشتند این طرح را ضمیمه عملکرد خویش نمایند که از بخت بد آنان این اتفاق رخ نداد و بهره برداری از این پروژه به عمر نمایندگی آنان نیز قد نکشید.

اخیرا هم  دکتر «کریم لاله ماژین» مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام اعلام داشته که افتتاح این پروژه در آخر امسال رخ خواهد داد. هرچند که وعده های متعدد بهره برداری از این طرح از مُد افتاده و تقریبا جامعه هدف چندان امیدوار به بهره مندی از این طرح نیستند، اما دعا می کنیم که این بار اتفاق خجسته و مبارکی رخ دهد و مشکل این طرح و طرح های مشابه نیز مرتفع گردد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.