کدخبر : 5047
سه‌شنبه 20 دسامبر 2016 - 8:14
فاقددیدگاه

ماهیان مزرعه پرورش ماهی در بدره معدوم شدند

رئیس شبکه دامپزشکی بدره گفت: در پی نمونه برداری از مزارع پرورش ماهی سطح شهرستان و بررسی نتایج حاصل از آزمایشات، آلوده بودن یک مزرعه محرز و ماهیان آن معدوم شدند.
جلال کاظمی اظهار کرد: در بررسی نتایج نمونه برداری ها از سطح مزارع پرورش ماهی فقط استفاده یک مزرعه از ماده ممنوعه (مالاشیت گرین) مشخص شد که با اقدام به موقع از عرضه محصول این مزرعه به بازار مصرف جلوگیری شد.

وی افزود: ماده غیر مجاز مالاشیت گرین بعنوان ضد عفونی کننده در یک مزرعه روستای کلم استفاده شده بود که در همین راستا مقدار یک هزار و ۲۳۲ کیلوگرم ماهی آلوده از این مزرعه جمع آوری و با اخذ مجوزهای لازم معدوم شدند.
کاظمی تاکید کرد: پرورش دهنده متخلف نیز با تشکیل پرونده و به انضمام مستندات لازم به مراجع قضایی معرفی شد تا مجازات قانونی در مورد وی اعمال گردد.
کاظمی با اشاره به پایش منظم مزارع پرورش ماهی در این شهرستان یادآور شد: نتایج آزمایشات علمی و دقیق شبکه دامپزشکی نشان می دهد که روند تولید ماهی در مزارع سالم است و با پرورش دهندگانی که بخواهند سلامت مردم را به مخاطره بیاندازند بشدت برخورد خواهد شد.
وی اضافه کرد: شهرستان بدره قطب تولید ماهی در استان ایلام است و شبکه دامپزشکی نیز بنا بر رسالت سازمانی خود اجازه نخواهد داد سلامت مردم با سهل انگاری برخی سود جویان و قانون شکنان به خطر بیفتد.
کاظمی تعداد مزارع پرورش ماهی در بدره را ۲۱ مزرعه اعلام کرد و گفت: سالانه تا ۷۰۰ تن ماهی در سطح شهرستان تولید می شود که عمده آن را ماهی سردآبی قزل آلا تشکیل می دهد.
مالاشیت گرین جزو داروهای ضد میکروب و با مصرف خارجی است که بهترین کارایی را در مقابله با قارچ های بیماری زا در استخر های آب شیرین دارد که در گذشته بصورت گسترده در مزارع پرورش ماهی استفاده می شد ولی در ۲ دهه اخیر و با اثبات تاثیر سرطان زایی آن بر انسان در بیشتر کشورها از جمله ایران استفاده از آن ممنوع اعلام شده اما بدلیل ارزان بودن و عملکرد بسیار قوی همچنان در برخی مزارع بصورت غیر قانونی استفاده می شود.
شهرستان بدره در ۸۷ کیلومتری ایلام قرار دارد.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.