کدخبر : 5040
دوشنبه 19 دسامبر 2016 - 15:15
فاقددیدگاه

دولت در مبارزه با معضل مواد مخدر، پیشگیری را در دستور کار دارد

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: دولت در راستای مبارزه با آسیب اجتماعی مواد مخدر در جامعه موضوع پیشگیری با رویکرد اجتماعی را در دستور کار دارد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: دولت در راستای مبارزه با آسیب اجتماعی مواد مخدر در جامعه موضوع پیشگیری با رویکرد اجتماعی را در دستور کار دارد.

دولت در مبارزه با معضل مواد مخدر، پیشگیری را در دستور کار دارد

رضا صادقیان روز دوشنبه در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر دهلران اظهار کرد: تنها راه مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله معضل مصرف مواد مخدر، بهره گیری از روش اجتماعی کردن مبارزه با این پدیده شوم در جامعه است.
وی افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی و نهادهای غیردولتی و سازمان های مردم نهاد و کاهش تقاضا و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه از موضوع های مهمی هستند که در این ارتباط باید با جدیت دنبال و اجرا شوند.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام، پیشگیری را مهمترین برنامه ستاد دانست و تاکید کرد: در جهت پیشبرد برنامه های کاری ستاد همه اعضا باید نسبت به اجرایی شدن مصوبات و موضوع آگاه سازی جامعه با دقت وظایف خود را انجام دهند.
صادقیان از برنامه های این ستاد در دانشگاه ها و مدارس بر اساس برنامه زمانبندی برای پیشگیری از اعتیاد نیز خبر داد و یادآور شد: نظارت بر حسن اجرای این برنامه ها و تاثیرات آنها در جامعه اعمال می شود تا شاهد اثر بخشی و خروجی خوب با هدف کاهش تقاضا و مصرف مواد مخدر باشیم.
فرماندار دهلران نیز در این نشست بر ضرورت آگاهی بخشی به جامعه از آثار زیانبار و خانمانسوز مصرف مواد مخدر در جامعه تاکید کرد و گفت: تهدیدها و آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر در همه حوزه ها زیانبار است و دولت با اجتماعی کردن رویکرد مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در جامعه موفق عمل کرده است.
سید حسینعلی موسوی، آموزش و پیشگیری و آگاهی بخشی در خصوص بلایای خانمانسوز مواد مخدر را متذکر شد و افزود: همه باید تلاش کنند تا جامعه از آثار خطرناک مصرف مواد مخدر آگاهی شوند البته تحقق این موضوع نیازمند عزم همگانی و احساس مسئولیت اجتماعی است.
وی بر ضرورت پیشبرد اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر توسط شورای فرعی پیشگیری از مواد مخدر در این شهرستان تاکید کرد و گفت: اعضا باید علاوه بر اجرای مصوبات، راهکارهای مورد نیاز را ارائه کنند تا شاهد خروجی مثبت و خوب تصمیم های این شورا در پیشگیری از اعتیاد باشیم.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.