کدخبر : 5018
شنبه 17 دسامبر 2016 - 19:14
فاقددیدگاه

انجمن پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام افتتاح شد

به مناسبت هفته پژوهش، انجمن پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با حضور اعضا، مربیان و کارکنان پژوهشگر و علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی کانون، در دفتر معاونت فرهنگی به مناسبت هفته پژوهش افتتاح شد.

به مناسبت هفته پژوهش، انجمن پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با حضور اعضا، مربیان و کارکنان پژوهشگر و علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی کانون، در دفتر معاونت فرهنگی به مناسبت هفته پژوهش افتتاح شد.

«حبیب‌الله بخشوده» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با قدردانی از زحمت مؤثر آموزش و پژوهش کانون استان در راستای تثبیت فعالیت‌های پژوهشی و رونق دادن به آن‌ها از اعضا و مربیان خواست که این فعالیت‌ها را جدی بگیرند چراکه آینده‌ای روشن در انتظار فعالیت‌های پژوهشی کانون است.

وی گفت: امیدواریم با پیگیری کارشناس واحد آموزش و پژوهش و معاونت فرهنگی استان بتوانیم الفبای پژوهش را در ذهن نوجوانان و کودکان علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش جاری کنیم که در کانون ایلام خوشبختانه در این راستا موفقیت‌ها و آثار خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

بخشوده راه‌اندازی انجمن برای اولین بار در سراسر مراکز و استان و همچنین موفقیت اخیری که در جشنواره پژوهش کانون کشور با موفقیت خانم «رسمیه چکاوک» از مربیان باسابقه استان داشته‌ایم را نمونه توجه به این موضوع عنوان کرد و گفت: کشور ما خوشبختانه همه‌چیز دارد به سمت‌وسوی علمی شدن می‌رود و در این راستا فعالیت‌ها دارند پژوهش محور می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تأکید بر جدی گرفتن پژوهش تصریح کرد: الآن ما در سطح جهان در کشور حدود دویست پژوهشگر شناخته‌شده به اسم و آثار داریم که افتخاری است برای کشور ما اما باید این اسامی را در نسل آینده بیشتر کنیم و به داشته‌های فعلی قانع نباشیم.

در ادامه دکتر «امیر مهردادی» معاون پژوهشی سازمان آموزش‌وپرورش استان و از پژوهشگران ایلامی پس از تشریح شیوه‌های یک پژوهش موفق در مراکز کانون پرورش فکری،‌اظهار کرد: مهم‌ترین واصلی‌ترین نکته در پژوهش داشتن ذهن پژوهشگر است.

وی گفت: اولین نکته‌ای که ما می‌توانیم به آن تکیه کنیم ذهن پرسشگر است و این‌که دنبال پاسخی برای سؤالاتی باشیم که در ذهن ماست و آن‌ها را از مربی معلم و بزرگ‌ترها بپرسیم و در راستای دانستن آن‌ها به کتاب و منابع مکتوب و شفاهی و تجربه‌ی دیگران نیز مراجعه کنیم.

وی به دانش آموزان گفت: شما الآن در کتاب‌خانه‌ها و مراکزی که هستید بهترین فرصت را دارید که دنبال انجام پژوهش و اقدام پژوهی هایی بروید که با محیط اطرافتان با کتاب‌هایی که در دست دارید با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید مرتبط است و مهم‌تر از آن این‌که منتظر نباشید که دیگران موضوع به شما بدهند بلکه خود موضوع ایجاد کنید و با ذهن پرسشگری که دارید خلاقیت خود را شکوفا سازید.

مهردادی اصول قدم گذاشتن در عرصه پژوهش‌های کتابخانه‌ای و تحقیقی در کانون‌ها را نیز تشریح کرد.

«محمدرضا رستم‌پور» مسئول واحد آموزش و پژوهش این کانون گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام پس از نیازسنجی ۲۲ مرکز فرهنگی، هنری ثابت، سیار، پستی و دفتر اداره کل استان، دوره‌های موردنیاز مربیان را در محورهای مختلف فرهنگی، ادبی، هنری، اداری تدارک می‌بیند و با دعوت از اساتید متخصص درزمینه‌های موردنظر این دوره‌ها را به اجرا می‌گذارد.

وی گفت: مراکز فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام برای کودکان و نوجوانان ایلامی در نقاط مختلف استان فعالیت‌های فرهنگی ادبی و هنری اجرا می‌کند.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.