کدخبر : 4947
یکشنبه 4 دسامبر 2016 - 14:54
فاقددیدگاه

ایجاد مجتمع های گردشگری در توسعه صنعت توریسم استان ایلام موثر است

استاندار ایلام با اشاره به آب و هوای خوب و مناظر طبیعی و دیدنی، بارندگی های موثر در شهرستان ایوان و پرآبی سد کنگیر، گفت: ایجاد مجتمع های گردشگری حرکتی مثبت در جهت توسعه صنعت توریسم در این استان است.

ایجاد مجتمع های گردشگری در توسعه صنعت توریسم استان ایلام موثر است

به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی مجتمع گردشگری ساحلی سد کنگیر در ایوان اظهار کرد: با وجود آنکه عملیات اجرای این طرح هنوز آغاز نشده اما گردشگران زیادی بخاطر موقعیت خاص از این منطقه دیدن می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد این مجتمع بعنوان نگینی در شهرستان ایوان برای استفاده گردشگران است و به عاملی برای کسب ثروت و اشتغال زایی موثر برای این منطقه تبدیل خواهد شد.
مروارید با بیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری است و اجرای این طرح ها توسعه صنعت توریسم را به همراه دارد، یادآور شد: با انجام پروژه های گردشگری و توسعه زیرساخت های آن می توان زمینه افزایش گردشگر و صنعت توریسم و در نتیجه ایجاد فرصت های شغلی در استان را فراهم کرد.
استاندار ایلام تاکید کرد: در صورتی که شرکت های خصوصی تمایل به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان باشند مسئولان از این گونه سرمایه گذاری ها در حوزه گردشگری استقبال کرده، حمایت می کنند.
محمدحسین طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این آیین اجرای این طرح را با توجه به فضای مناسب و دشت زیبا و طیبعت بکر منطقه ضروری دانست و بر لزوم ایجاد طرح های گردشگری و تاثیرگذاری مثبت این پروژه ها بر اشتغال و معیشت مردم تاکید کرد.
طرح مجتمع گردشگری ساحلی سد کنگیر ایوان روز یکشنبه با حضور استاندار ایلام، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونان استاندار، فرماندار و جمعی از مسئولان ایوان کلنگ زنی شد.
این طرح در ۲ فاز احداث می شود که فاز اول آن شامل ایجاد سکوی بزرگ اسکله برای بازی های آبی، پارکینگ و آلاچیق است و در فاز دوم نیز واحدهای اقامتی به صورت کمپ احداث خواهد شد.
برای اجرای این طرح توسط بخش خصوصی با اشتغالزایی ۲۳ نفر بیش از ۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.
با حمایت بانک عامل فاز اول این طرح تا اوایل سال ۹۶ و فاز دوم آن نیز تا هفته دولت سال آینده تکمیل و به بهره برداری می سد.
سد کنگیر ایوان شامل ۲۲ کیلومتر کانال اصلی و فرعی و ۱۸ ایستگاه پمپاژ آب است.
مهمانان این آیین همچنین از قلعه تاریخی جهانگیرخان متعلق به دوره ساسانی که در حال کاوش های باستان شناسی است، بازدید کردند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.