کدخبر : 4929
شنبه 3 دسامبر 2016 - 13:36
فاقددیدگاه

کارگاه مقررات داوری اصناف در ایلام برگزار شد

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام کارگاه آموزشی مقررات داوری اتاق اصناف و اتحادیه‌های داوری استان در محل سالن جلسات اتاق اصناف برگزار شد.

«جعفر داراب‌خانی» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به‌عنوان مدرس کارگاه در مورد مباحث حقوقی، شرایط دوری، مزایای داوری و قوانین مربوط به آن توضیحاتی را ارائه نمودند. ایشان ضمن یادآوری این مطلب که داوری یک ضرورت برای جامعه امروز است و با توجه به ظهور علوم جدید و به وجود آمدن قوانین، جرائم و چالش‌های جدید و بالا رفتن ورودی محاکم دادگستری، وجود بحث داوری را یک راهکار مناسب درزمینهٔ حل‌وفصل دعاوی دانست.

وی با ذکر این نکته که درزمینهٔ بحث داوری اطلاع‌رسانی کافی و لازم صورت نگرفته افزود : یکی از مزایای مهم داوری این است که افراد در انتخاب داور دارای اراده بوده که خود موجب رضایت طرفین و اقناع از رأی صادرشده است.

در این جلسه حواسیان رئیس اتاق اصناف استان ضمن بیان خرسندی از تشکیل اتاق داوری اصناف استان و قدردانی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری جهت انجام این امر خطیر افزود : با کمک کارشناسان معاونت اجتماعی طرحی جهت تهیه فرم قرارداد برای اصناف و ذکر شرط داوری در این قرارداد در دست اقدام است و امید است با انجام این اقدامات زمینه برای کاهش ورودی پرونده‌های دعاوی به دادگستری کاهش و اختلافات صنفی از طریق اتاق اصناف حل‌وفصل شود.

در پایان این کارگاه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام به سوالات شرکت‌کنندگان در این کارگاه پاسخ داد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.